دستیابی به مدل مردم پایه علمی- بومی برای حل مسأله آسیب‌های اجتماعی

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکل آسیب‌های اجتماعی گفت: حاکمیت با استفاده از این ظرفیت می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را رفع کند.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد احمدی صدر در نخستین همایش ملی حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب دیده و در معرض آسیب های اجتماعی (کار و خیابان) اظهار کرد: در کارگروه اندیشه ورزی کودکان کار که در ذیل قرارگاه اجتماعی تهران تشکیل شد، جلساتی با ۴۰۰ گروه و تشکل در حوزه کودکان کار و بهره‌مندی از نظرات آنها تشکیل و نهایتا اولین همایش ملی حمایت از اتباع و نوجوانان در معرض آسیب و آسیب دیده برگزار شد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری پنل‌های تخصصی در این همایش خاطرنشان کرد: تلاش کردیم از همه ظرفیت های تخصصی و مردمی برای حل آسیب های اجتماعی بهره مند شویم و اعتقاد داریم اگر حاکمیت به صورت تکیه گاه در کنار دریای عظیم مردم قرا گیرد می توانیم تمام آسیب های اجتماعی را حل کنیم و این ظرفیت در مردم ایران اسلامی وجود دارد.

به دنبال مدل علمی برای حمایت از کودکان کار هستیم

احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: این همایش نخستین همایش حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض آسیب و آسیب دیده شهر تهران است که کودکان کار و خیابان نیز جزو این گروه محسوب می شود.

وی افزود: هدف از این همایش این است که باید به ظرفیت عظیم مردم اعتقاد داشته باشیم و بدانیم که ظرفیت های بسیار خوبی در مردم وجود دارد که باید استفاده کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ گروه مختلف و همچنین نخبگان، اندیشمندان و گروه های فعال مردمی را در چند ماه گذشته به همت قرارگاه مردمی تحول اجتماعی دعوت به مشارکت کرده ایم، ادامه داد: در این برنامه از مشاوره های همکارانمان در سازمان بهزیستی بسیار استفاده کردیم. در این همایش نیز یک پنل علمی برگزار شد تا ما به یک مدل مردم پایه برای حل مساله آسیب های اجتماعی کودکان کار در شهر تهران برسیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: جلسات تخصصی متعددی برگزار شد و نتیجه این همایش ما را به سمتی می برد که به یک مدل بومی مردمی برای حل این آسیب برسیم و حتی شهرهای دیگر در کشور نیز از این مدل علمی و یک تجربه موفق  استفاده کرده و آن را تسری دهیم.

وی یادآور شد: این رویکرد مستلزم این است تا به مردم اعتماد کنیم و تمامی دستگاه های متولی نیز این اجازه را به ما بدهند به عنوان خدمتگزاران شهر تهران از هیچ تلاشی دریغ نکنیم تا این مساله را حل کنیم.

احمدی صدر با اشاره به مشکلات کودکان کار در شهر تهران تاکید کرد: برخی از کودکان کار سازمان دهی شده در اختیار کسانی هستند که آنها را مورد استثمار قرار می دهند؛ باید حاکمیت با این مساله به صورت جدی برخورد کند و اینکه چرا باید یک کودکی استعمار شود و در قالب شبکه های خاصی مورد بهره کشی قرار گیرند.

وی گفت: یک گروه دیگری به دلیل مشکلات اجتماعی و فقر باید کار کنند؛ حمایت شهرداری تهران از این افراد، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی و از همه مهمتر تقویت باور این افراد است.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران افزود: ما با افرادی روبه رو هستیم که جزو کودکان کار بودند اما اکنون جزو نخبگان ما قرار دارند. برنامه شهرداری این است که مشکلات قانونی که در این مسیر قرار دارد را به همت دستگاه های قانونگذار برطرف کنیم؛ دوم اینکه از خانواده این افراد حمایت کنیم و در حوزه حمایت های تخصصی و توانمند سازی برای این عزیزان تلاش کنیم و آنها را به چرخه زندگی برگردانیم.

انتهای پیام/

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 22674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =