ظرفیت بالای منطقه ۲۲ برای توسعه ورزش شهروندی

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به ظرفیت بالای این محدوده غربی تهران در حوزه ورزش همگانی گفت: این منطقه با وجود مکان های گوناگونی که دارد به قطب گردشگری شهر تهران معروف است. به همین منظور، جمعیت قابل توجهی از شهروندان تهرانی و هموطنان همه روزه از این محیط ها بهره مند می شوند که جا دارد توسعه ورزش شهروندان در این منطقه را بالا بریم.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه صبح امروز در نشستی با حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران و سایر مدیران این سازمان و منطقه اظهار داشت: این منطقه به عنوان تازه ترین منطقه شهر تهران راه اندازی شده است و روز به روز به جمعیت ساکن در منطقه افزوده می شود؛ اما سرانه های ورزشی آن طور که باید احداث نشده است و نیازمند توسعه بیشتر محیط های ورزش است.

وی افزود: مجموعه ورزشی آزادی به عنوان بزرگترین مجموعه ورزشی کشور در این منطقه قرار دارد که در این زمینه وزیر ورزش عنوان کرده اند شهروندان می توانند از این ظرفیت مجموعه ورزشی آزادی بهره مند شوند. جا دارد برای توسعه ورزش شهروندی وزارت ورزش نیز گام های دیگری بردارد.

محمدی عنوان کرد: با نزدیک شدن به فصل اوقات فراغت دانش آموزان می طلبد بستر انجام بازی ها و ورزش های روباز که نیازی به سالن ندارد را در محیط های موجود در این منطقه فراهم کرد. انتظار این وجود دارد سازمان ورزش نیز در این زمینه ورود پیدا کند تا حس نشاط بیشتری در جامعه با برپایی توسعه ورزش شهروندی و همگانی فراهم شود.

شهردار منطقه عنوان کرد: در حال حاضر، ۱۳ زمین چمن مصنوعی در این منطقه وجود دارد که در چندماه اخیر مورد مرمت قرار گرفته است. 

در این جلسه حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز گفت: در تلاش هستیم از ظرفیت ها موجود شهرداری تهران در حوزه ورزش بیشتر بهره مند شویم و خدمت بیشتری را به شهروندان با هزینه اندک انجام دهیم.

وی افزود: باوجود اینکه منطقه ۲۲ سرانه ورزشی کمتری نسبت به سایر مناطق شهر تهران دارد؛ اما موقعیت جغرافیایی و مکانی که دارد می طلبد رویدادها و جشنواره های ورزشی در این منطقه برپا شود.

اوجاقی ادامه داد: پارک چیتگر پیست مناسب دوچرخه سواری دارد که همایش های دوچرخه سواری مناسبی می توانیم در این محیط برپا کنیم.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: ۵۵ استخر در حال حاضر در اختیار این سازمان است و ۲۰ استخر نیز در اختیار شهرداری های مناطق شهر تهران قرار دارد که هزینه استفاده این مجموعه ها ۶۰ درصد کمتر از تعرفه دولتی برای شهروندان است.

در ادامه این جلسه برای توسعه ورزش شهروندی و همگانی این منطقه غربی تهران برنامه ریزی هایی صورت گرفت.

انتهای پیام

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 22718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =