لزوم اطلاع‌رسانی درخصوص مخاطرات و موارد ناایمن به مجتمع‌های مسکونی

در اولین نشست کمیته ایمنی و رفع خطر از ساختمان های نا ایمن منطقه ۱۹، بر لزوم اطلاع رسانی مخاطرات و رعایت موارد ناایمنی به مجتمع های مسکونی تأکید شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، اولین جلسه کمیته ایمنی با حضور مهدی هدایت شهردار منطقه و رئیس و اعضای کمیته ایمنی به همراه معاونین منطقه، شهرداران نواحی و مدیران سازمان آتش نشانی برگزار شد.
در این نشست مهدی هدایت شهردار منطقه ضمن تأکید بر برگزاری مستمر این کمیته خواستار صدور اخطاریه برای تمامی ساختمان‌ های نا ایمن منطقه شد که در صورت عدم رفع  موارد نا ایمن با دستور قضایی نسبت به تعطیلی آن اقدام شود.
هدایت ادامه داد: پس از احصاء موارد نا ایمنی در واحد های صنعتی، اداری، تجاری نسبت به ارسال رونوشت اخطاریه به اتحادیه ها، سازمانهای خدماتی و مقام قضایی اقدام شود تا وظایف اعضا مشخص و پیگیر موارد مطرح شده باشند.
شهردار منطقه با اشاره به شناسایی ۸۲ مورد نا ایمن از سوی آتش نشانی و ابلاغ آن به شهرداری منطقه گفت: در این خصوص ۵۵ مورد مربوط به ناحیه پنج، ۲ مورد در ناحیه چهار و ۲۷ مورد آن در نواحی یک، دو و سه است.
این مسئول پاساژ زنجانی ها، تالار طوبی، پارکینگ الماس ماهان و پروژه سهیل را  از ساختمان های نا ایمن برشمرد و خاطر نشان کرد: ساختمان پاساژ زنجانی ها با فرسودگی بنا و بدون جان پناه از ساختمان های بسیار پر خطر محسوب می شود و در راستای حفظ جان شهروندان درحال فعالیت در این محدوده سریعا حکم دستور قضایی اخذ و مراحل قانونی آن اجرا شود.
هدایت در خصوص رعایت اصول ایمنی در تالار طوبی بر پیگیری درخواست مالک این تالار در خصوص بازسازی پله فرار و هماهنگی با اداره املاک تأکید و خواستار اخذ تاییدیه از سازمان آتش نشانی مبنی بر اطفاء حریق برای این مکان شد.
بازدید از پروژه الماس ماهان در راستای ارائه راهکار برای اصلاح رمپ پارکینگ و هماهنگی با اداره مشارکت ها و املاک برای راه اندازی پارکینگ های تجاری، هماهنگی با معاونت مالی در راستای رفع نواقص ایمنی ساختمان های شهرداری، لزوم اطلاع رسانی مخاطرات و موارد نا ایمنی به مجتمع های مسکونی منطقه، بازدید مشترک ناحیه دو و آتش نشانی از بازار پارچه احسانی  و اعلام به هیئت امناء در خصوص تسهیل در تردد خودروهای امدادی و رعایت موارد ایمنی، استقرار مدیر Hse در مجتمع صنعتی برق علی آباد پاکدانه و رعایت ضوابط ایمنی کار، تهیه لیست اماکن و ساختمان های پر خطر هر ناحیه به تفکیک توسط اداره ساماندهی و ارسال به نواحی به منظور اطلاع رسانی و نصب بنر در مقابل این ساختمان ها از مصوبات کمیته ایمنی و رفع خطر از ساختمان های نا ایمن منطقه ۱۹ بود.
 

انتهای پیام 

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 22780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =