اجرای عملیات علف‌تراشی در باغات و جنگل‌های منطقه دو

شهرداری منطقه ۲ به منظور حفظ و صیانت از درختان و فضای سبز و جلوگیری از آتش سوزی احتمالی، اقدام به اجرای عملیات علف تراشی و احداث آتش بر و تشکیل اکیپ های اطفاء حریق در باغات منطقه کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، علیرضا جعفری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به اولویت برنامه های منطقه در صیانت از فضای سبز گفت:  منطقه ۲ به لحاظ  وجود ۱۹۰۸هکتار  فضای سبز از مناطق برخوردار ومطلوب شهر تهران  در بحث سرانه فضای سبز است. برهمین اساس، هم زمان با آغاز فصل گرما و احتمال آتش سوزی  در سطح فضای سبز و باغات منطقه، برنامه ریزی منسجم  جهت جمع آوری علف های هرز صورت گرفت.
وی افزود: عملیات حذف  و جمع آوری علف‌های هرز در باغات ، زمین های غیر محصور ، لچکی ها و رفیوژهای بزرگراهی  به صورت برنامه مستمر انجام می شود و در حال حاضر۸۰ هزار مترمربع از اراضی از علف های هرز پاکسازی شد.
جعفری با اشاره به گستردگی و پراکندگی پوشش گیاهی در سطح منطقه و وجود باغات که منجر به افزایش احتمال  آتش سوزی در سطح منطقه می شود، گفت:  درراستای اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی‌های احتمالی، تشکیل  اکیپ های اطفاء حریق در سطح باغات  و احداث آتش بر در نقاط پر خطر  شناسایی شده  در دستور کار قرار گرفت.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو در پایان فعال کردن گشت های حفاظتی در سطح فضای سبز منطقه را  از  دیگر اقدامات  صورت گرفته برشمرد و گفت: علاوه بر احداث آتش بر، اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ جلوگیری از حریق  با توزیع اطلاعیه های هشدار دهنده در مناطق بحرانی  انجام شد.

انتهای پیام

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 22789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =