۲۰۰اتوبوس تا یک ماه آینده وارد مدار می‌شود/۲۱۰۰ میلیارد تومان تامین نقدینگی در مترو/پیگیری انتقال پروانه اسنپ به شهرداری برای حل مشکلات شهروندان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس اروپایی با نوسازی‌هایی که انجام خواهد شد، تا یک ماه آینده وارد مدار می‌شود تا مردم با مشکلات کمتری در حوزه حمل و نقل عمومی مواجه باشند.

به گزارش خبرنگار شهر، مجتبی شفیعی در هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سامانه کنترل پروژه برخط ایجاد شده است، گفت: میزان پیشرفت فیزیکی طرح ها در این سامانه قابل دسترس است و برای اولین بار این میزان شفافیت در کنترل پروژه اتفاق می افتد.

وی افزود: برنامه ها در سال ۱۴۰۱ تنظیم شده است و نیازمندیم که در جلسه ای بتوانیم برنامه سال ۱۴۰۱ را ارائه دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این موضوع از عهده شهرداری به تنهایی بر نمی آید، گفت: طرح ها را متناسب با حمایت دولت و منابع شهرداری و همکاری بخش خصوصی پیش می بریم؛ در گذشته حمایت دولت بیشتر بود اما در حال حاضر چنین نیست و با چنگ و دندان این اتوبوس ها را تأمین می کنیم.

وی افزود: اتوبوس برقی با قیمت حداقل ۱۰ میلیارد تومان برای هر دستگاه از شهریور ماه در پایتخت تأمین می شود.

شفیعی با بیان اینکه حداکثر تعداد اتوبوس های فعال در سال ۸۶ بیش از چهار هزار دستگاه بوده و هیچگاه شش هزار و هشت هزار دستگاهی که مطرح می شود نبوده است، تصریح کرد: اگر بتوانیم برنامه ها را محقق کنیم، میزان تأمین اتوبوس ها بی نظیر است.

وی اضافه کرد: به محض اینکه بتوانیم قراردادها و مجوزها را نهایی کنیم و حواله را بگیریم، دو سال آینده اولین واگن ها وارد خطوط می شود و چون واگن ها سفارشی وارد می شود زودتر از این امکان پذیر نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تأمین نقدینگی در مترو انجام شده است، یادآور شد: همانطور که عنوان شد چهار جلسه در قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک تشکیل شده که ۴۱ بند مصوبه داشته که ۲۳ مورد از مصوباتی که قابلیت اجرای سریع داشتند، پیگیری و انجام شده اند.

وی افزود: با تأمین قطعات، کار اورهال را آغاز خواهیم کرد و در طول ۱۸ ماه اورهال ۷۰۰ واگن مترو را انجام خواهیم داد.

شفیعی با بیان اینکه فهم صدور مجوز برای استاندارد آسانسورها وجود نداشته و تعدادی از آسانسورهای ما در ایستگاه ها ایجاد و به دلیل موضوع استاندارد تعطیل است، گفت: مذاکراتی با سازمان استاندارد انجام شده و به زودی استانداردهای جدید برای ایستگاه های مترو تدوین و اجرایی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات به ما ارث رسیده و وظیفه داریم که پیگیری انجام دهند، یادآور شد: تمام قول هایی که ما داده ایم واقعی بوده و واهی نیست. درخواست ما این است که اعضای شورای اسلامی شهر از ارتباطات خود استفاده کرده و به ما در تحقق وعده ها کمک کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ درصد نوع خاصی از دوربین های شهری در آغاز فعالیت ما معیوب بود، گفت: اقدامات لازم برای تأمین تجهیزات در این زمینه آغاز شده تا بتوانیم هوشمندسازی را با جدیت بیشتری ادامه دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: ترمینال شرق یکی از اولویت هایی است که به محض تأمین منابع مالی، بیش از ۶۰ میلیارد تومان در مرحله اولیه اختصاص خواهد یافت تا اواخر پاییز، مجموعه به بهره برداری برسد.

شفیعی با بیان اینکه در سالهای قبل پارکینگ به اندازه کافی ایجاد نشده بود، گفت: برنامه ریزی ما این بود که ۱۲۰ هزار واحد پارک حاشیه ای ایجاد شود که ۳۰ هزار واحد تأمین شده و مناقصات در مناطق مختلف در حال انجام است که مابقی این واحدها نیز تأمین شود.

وی افزود: پارکینگ های طبقاتی نیز در ۱۶ نقطه مشخص شده که اقدامات اجرایی آن نیز یک به یک در حال انجام است و در خصوص پارکینگ های مکانیزه نیز نواقص در حال رفع و مباحث در این زمینه در حال پیگیری است. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: در تلاش هستیم پروانه بهره برداری اسنپ را از وزارت صمت به شهرداری انتقال دهیم تا مشکل کرایه که به معضلی در کشور تبدیل شده، برطرف شود.

شفیعی با بیان اینکه سفر یک روزه به قطر برای استفاده از اتوبوس های مازاد پس از برگزاری جام جهانی خاطرنشان کرد: قرار بر این شد بررسی ها را انجام دهند و نتایج را اعلام کنند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس اروپایی با نوسازی هایی که انجام خواهد شد، تا یک ماه آینده وارد مدار می شود تا مردم با مشکلات کمتری در حوزه حمل و نقل عمومی مواجه باشند.

انتهای پیام/

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 22833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =