با توجه به شرایط تهران در زمینه زلزله باید ساختمان‌ها با استحکام لازم ساخته شوند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر تهران از لحاظ زلزله شرایط مناسبی ندارد، لذا آنچه که می‌سازیم باید درست و مقاوم باشد تا در آینده به فکر مقاوم‌سازی نیفتیم.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد شهید مصطفی چمران اظهار کرد: امیدواریم این توفیق را داشته باشیم که راه شهدا را طی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مطالبه مقام معظم رهبری از دانشگاه ها این بود که دانشجویانی تربیت شوند که در طراز شهید چمران باشند، خاطرنشان کرد: گرچه این مسیر بسیار پیچیده و سخت است اما بسیار عالی خواهد بود که این مسیر را پیش ببریم.

وی با یادآوری سالروز زلزله منجیل تصریح کرد: شهر تهران از لحاظ زلزله شرایط مناسبی ندارد؛ آنچه که می سازیم باید درست و مقاوم باشد تا در آینده به فکر مقاوم سازی نیفتیم چون هم هزینه بالایی دارد و هم وقت و انرژی زیادی را نیاز دارد و مشخص نیست که بتوانیم مقاوم سازی درست را انجام دهیم.

چمران تأکید کرد: وظیفه انسانی، اسلامی و ملی ما این است که نیرو و منابع مالی کشور خود را هزینه نکنیم که تنها ظاهر آراسته ای بسازیم بلکه باید ساختمان ها درست و منطقی ساخته شوند. ساختمان متروپل به این دلیل فرو ریخت که قوانین ساخت و ساز در آن رعایت نشد و دیدیم که چه عوارض وحشتناکی به دنبال داشت.

وی در ادامه یادآور شد: ما هنوز نتوانستیم در کشور کارهای درست و اساسی در مسیر تبلیغات اسلامی انجام دهیم و واقعیت اسلام را به خوبی برای مردم تبیین کنیم و امیدواریم سازمان تبلیغات اسلامی بتواند در این زمینه توفیقات بیشتری بیابد.

انتهای پیام/

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 22883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =