شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند/ ضرورت نگاه ملی به آسیب‌های اجتماعی

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پایتخت به قانون جامع مدیریت نیاز دارد، اظهار کرد: تهران را نمی توان با قوانینی که کشور با آن اداره می شود و تاریخ آن گذشته است، اداره کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان در هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش ارائه شده در خصوص قرارگاه اجتماعی پایتخت از سوی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه نمی توان تنها نگاه سلبی داشت و باید نگاه ایجابی را نیز در نظر گرفت، اظهار کرد: یک ستاد عریض و طویل داریم که می خواهد به یک صف کوچک خدمات ارائه دهد و باید این شرایط اصلاح شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در جلسه قبلی موضوعی را مطرح کردم که پایتخت به قانون جامع مدیریت نیاز دارد، اظهار کرد: تهران را نمی توان با قوانینی که کشور با آن اداره می شود و تاریخ آن گذشته است، اداره کرد.
وی همچنین تصریح کرد: هر بخشی از قرارگاه اجتماعی متولی خود را دارد. ایجاد قرارگاه اقدام خوبی است اما دوای درد نیست و باید شهرداری از دستگاه ها تقاضای جدی داشته باشد.
اقراریان با بیان اینکه باید شورا و مدیریت شهری انقلابی به سمت حل مساله برود، اظهار کرد: رهاشدگی برخی عرصه ها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. برخی سالن های ورزشی در مناطق آسیب پذیر تعطیل هستند و وقتی کودکان و نوجوانان و ساکنان محلات نتوانند از خدمات استفاده کنند، دچار آسیب هایی همچون اعتیاد می شوند.
وی با تأکید بر اینکه باید پیشگیری در این زمینه در اولویت باشد، تصریح کرد: ما توان و اولویت محدودی داریم. شرکت های بزرگی که در پایتخت حضور دارند، مسئولیت اجتماعی دارند و باید به سمتی برویم که این شرکت ها به وظیفه خود عمل کنند چون تنها شهرداری برای حل مشکلات نمی تواند جوابگو باشد و باید در سطح ملی وارد عمل شد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رفت و آمدهای نمایشی پاسخگو نیست و باید تدبیری اندیشیده شود، گفت: آقای رئیسی از منطقه هرندی بازدید کرد اما باید دید که چه اتفاقی افتاده است.
وی افزود: ما در حال دریافت اتوبوس با کمک دولت بودیم اما این اتفاق نیفتاد؛ وعده دولت وقتی در سفره مردم دیده شود می توان روی آن حساب کرد.
انتهای پیام/

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 22897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =