دوران اینکه عده‌ای سر شهروندان و شهرداری کلاه بگذارند گذشته است/ شهرداری تهران باید نماد بهترین دستگاه خدمت‌رسان به مردم باشد

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه باید از فرصت‌ها برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان استفاده کنیم، گفت: شهرداری در ذهن مردم باید بهترین دستگاه خدمت‌رسان باشد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، داوود گودرزی در جمع کارکنان اداره بازرسی منطقه یک شهرداری تهران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید چمران با بیان اینکه کمتر دستگاهی به اندازه شهرداری با زندگی مردم سروکار دارد، اظهار کرد: در فضای کنونی بستر خدمت‌رسانی به مردم فراهم است و ما باید در شهرداری دغدغه‌ها، انگیزه‌ها، اراده‌ها و نیت‌ها را برای خدمت‌رسانی اصلاح کنیم.

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به این جمله که «عبادت چیزی جز خدمت به خلق نیست» عنوان کرد: فرصت خدمتگزاری به شهروندان، نعمتی است که خدا در اختیار ما قرار داده و در شهرداری این خدمت به خلق و عبادت را می‌توان خیلی راحت‌تر، ملموس‌تر و سریع‌تر انجام داد.

وی به برخی موانع در مسیر خدمت‌رسانی به مردم در شهرداری اشاره کرد و افزود: یک بخشی از این موانع مربوط به سوءمدیریت‌ها، و وجود موانع غلط و ساختارهای معیوب است که سیستم را بیش از آن چیزی که تصور می‌شد پیچیده کرده است؛ البته بروکراسی‌های اضافی هم زمینه فساد و تخلف را به وجود آورده که می‌تواند این فرصت خدمت‌گزاری را کم‌رنگ ‌کند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با تاکید بر این نکته که باید به عنوان چشم بینای مدیریت شهری نقاط ضعف، گلوگاه‌ها و خلاءها را به سرعت شناسایی کنیم ، ادامه داد: اصلی‌ترین کار ما در بازرسی اصلاح سیستم است و باید انرژی، توان و استراتژی اصلی‌مان به این سمت برود که مدیران و همکاران ما در شهرداری بتوانند این سیستم را با هدف ارتقاء کارآمدی اصلاح کنند.

داوود گودرزی در ادامه با بیان اینکه شهرداری در ذهن مردم باید عنوان نماد بهترین دستگاه خدمت‌رسان باشد، اظهار کرد: باید زمانی که مردم به شهرداری مراجعه می‌کنند حالشان خوب شود، کارشان راه بیفتد و بیش از آنچه که فکر می‌کردند به آنها خدمت‌رسانی شود و این واقعا شدنی است و توهم وخیال نیست و می شود مردم را راضی کرد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران برخورد با تخلف‌های صورت‌گرفته را گام دیگر بازرسی عنوان کرد و گفت: بعد از خدمت‌رسانی به مردم، اولویت دوم ما برخورد با کسانی است که سر شهرداری، شهروندان و مردم کلاه گذاشتند که اینها باید پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: اینکه عده‌ای با ترک فعل‌ها، تصمیمات اشتباه و مجوزهای غلط بر سر شهر، شهروندان و شهرداری کلاه بگذارند و احساس کنند که همچنان می‌توانند به کار خود ادامه دهند، باید بدانند اینگونه نیست و این دوران تمام شده و اجازه نخواهیم داد دیگر این اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات را از دانه درشت‌ها و پرونده‌های اصلی شروع می‌کنیم، خطاب به کارکنان بازرسی گفت: امروز فساد بلای جان مردم شده است و تبعات فرهنگی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و ... دارد، بنابراین باید همه کمک کنید و با یک روحیه جهادی و جدیت بیشتر پای کار بیایید.

گودرزی افزود: با این گستردگی تخلفات و این انباشته شدن مسائلی که در شهرداری داریم، اگر تک تک شما با انگیزه قوی، روحیه مضاعف و درایت درست کاری که بر عهده دارید را انجام دهید اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر اصلاح سیستم اداری در شهرداری افزود: در سازمان بازرسی نباید بروکراسی‌های غلط، سهل‌انگاری‌ها و حداقل نگاه کردن‌ها را داشته باشیم و باید به کارها سرعت دهیم، نسبت به کار و حرف مردم حساس باشیم و خودمان را نوکر واقعی مردم بدانیم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه ما برای خدمت کردن به مردم آمده‌ایم، ادامه داد: در سازمان بازرسی نباید بگویید کار سخت است، همه سختی‌ها و پیچیدگی‌ها را در این چند ماه دیده‌ایم و لمس کردیم ولی هر روزی هم که جلوتر رفتیم امیدوارتر شدیم از اینکه می شود یک تغییر و تحول جدی را در مجموعه رقم زد.

انتهای پیام 

۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 22915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =