بیش از ۸۰ درصد آرای ماده ۱۰۰ به سمت قلع و قمع می‌رود/ رویکرد ما جلوگیری از عادی شدن تخلفات است

مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگویی رادیویی درباره کمیسیون ماده ۱۰۰، اظهار کرد: ما در شورای ششم شهر تهران، به دنبال این هستیم که ماده ۱۰۰ رویکردش به سمتی نرود که باعث عادی شدن تخلفات در شهر شود.

وی گفت: تمام تلاش ما این است مقررات وضع شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ ثبات داشته باشد، افراد بدانند چه حقوقی دارند و به حقوق خود قانع باشند و کمیسیون ماده ۱۰۰ روند قانونی خود را طی کند.

عباسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نگاه درآمدی شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰، بیان کرد: در بحث کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ درآمد قابل توجهی برای سبد درآمدی شهرداری وجود ندارد، مبنای ما اجرای قانون است اما اجرای قانون با پیچیدگی‌هایی مانند؛ مسائل اجتماعی، اقتصادی و … تاثیر دارد. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم که تخلف ساختمانی در تهران به یک قاعده تبدیل نشود، افزود: بالای ۸۰ درصد آرای ماده ۱۰۰ به سمت قلع و قمع می‌رود. یکی از بانک‌ها در تهران تخلفاتی را انجام داده بود و کمیسیون‌ها رای به قلع و قمع داد درحالی که در صورت عدم صدور رای قلع و قمع مبلغ قابل توجهی به شهرداری می‌رسید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وجود ساختمان‌های ناایمن در پایتخت به دلیل عدم عملکرد درست کمیسیون ماده ۱۰۰ است؟ تصریح کرد: الزاما ساختمان‌های پر خطر وابسته به تخلفات ساختمانی نیست و به اصول ایمنی برمی‌گردد، وقتی از ساختمان‌های پر خطر صحبت می کنیم اولویت ما این است که ساختمان در بحث حریق دچار مشکل است و به کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط نیست. 

عباسی درباره طرح اصلاحیه مجلس شورای اسلامی برای اصلاح کمیسیون ماده ۱۰۰، گفت: یکی از بحث‌های که همواره در این حوزه وجود دارد، طرح اصلاحی مجلس درباره کمیسیون ماده ۱۰۰ است که مخالفان و موافقان جدی دارد.

انتهای پیام/

۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
کد خبر: 22919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =