تعیین تکلیف املاک طرح بزرگراه شوش شرقی پس از ۴۰ سال

شهردار منطقه ۱۵  از موافقت کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج شهر تهران با خارج شدن ۹۵ درصد پلاک های داخل طرح تعریض خیابان شوش و محله طیب از طرح خبر داد و گفت: نوسازی املاک خارج شده از طرح پس از ۴۰ سال امکان پذیر شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ به ویژگی‌ها و اهمیت محور شوش اشاره کرد و گفت: خیابان شوش با عملکرد شریانی درجه یک، به طول تقریبی یک کیلومتر به عملکرد جمع ‌پخش کننده محلی تبدیل شد.

او با اشاره به بافت فرسوده املاک این محدوده و آسیب های اجتماعی و نارضایتی شهروندان گفت: طرح تفصیلی  محور شوش شرقی حدفاصل خیابان ۱۷ شهریور تا خیابان خاوران بازنگری شد  و عرض این محور از ۴۵ متر به ۲۰ متر تغییر یافت.

شهردار منطقه ادامه داد: با این اقدام  مشکل ۴۴۰ پلاک بلاتکلیف واقع در این محور پس از ۴۰ سال گره گشایی شد.

او گفت: با توجه به اینکه در ۱۵ سال گذشته این طرح تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشت، همکاران ما در معاونت معماری و شهرسازی تصمیم به بازبینی طرح کردند و در این بازبینی مشخص شد که نیازی به عرض ۴۵ متر برای خیابان شوش نیست.

شهردار منطقه با بیان اینکه در بازبینی طرح بسیاری از املاک از طرح خارج شدند، افزود: مالکان این املاک که جزو املاک فرسوده محسوب می شوند می توانند با استفاده از طرح های تشویقی اقدام به نوسازی ملک خود کنند.

او  خاطرنشان کرد : با توجه به بازبینی طرح، هم اکنون تنها لازم است حدود ۲۱ پلاک تملک شود و اجرای پروژه سرعت بسیار بیشتری به خود می گیرد.

شهردار منطقه همچنین در خبر خوش دیگر برای ساکنان این محله گفت: با توجه به تملک تعدادی از پلاک ها در ۱۵ سال گذشته و خارج شدن این اراضی از طرح، حدود ۷۵۰۰ متر مربع فضای شهری جهت تبدیل به بوستان، سالن ورزش، استخر و ارائه سایر خدمات عمومی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

انتهای پیام 

۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 22940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =