توجه به صنعت گردشگری نخستین اقدام در رونق روستاهای شمال غرب تهران

شهردار منطقه۲۲ با اشاره به اینکه در شهر تهران مکان ها و جاذبه های گوناگون گردشگری وجود دارد و باید از این پتانسیل به نحو مطلوبی بهره مند شد؛ گفت: توجه به صنعت گردشگری نخستین اقدام برای رونق روستاها به حساب می آید که با نگاه ویژه همه نهادها این اتفاق رخ می دهد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، وحیدرضا محمدی در بازدید از روستای واریش و دیدار با ساکنان این روستا اظهار داشت: این منطقه به عنوان قطب گردشگری تهران به حساب می آید و مکان های تفریحی و گردشگری بسیاری را در دل خود جا داده، از همین رو همه روزه این منطقه پذیرای هزاران نفر از شهروندان تهرانی است.

وی افزود: در این محدوده روستاهای گوناگون با جاذبه های گردشگری از جمله روستای واریش نیز قرار دارد که برای رونق بخشیدن به این روستاها باید به صنعت گردشگری توجه شود.

محمدی ادامه داد: با معرفی محیط ها و مکان های گردشگری و تفریحی روستاها می توان رونق اقتصادی را در روستاها فراهم کرد و کارآفرینی را به وجود آورد وهم اینکه شهروندان تهرانی در کوتاه ترین زمان ممکن از یک محیط کامل شهری به یک محیط طبیعی و دور از هیاهوی شهری به گردشگری می پردازند.

شهردار منطقه در این دیدار مردمی به موضوع جاده روستا پرداخت گفت: در این مدتی که توفیق خدمتگزاری در این منطقه را برعهده داشتیم ترمیم و مرمت جاده روستا را در دستور کار قرار داده ایم و با نظر شورای روستا و دهیاری مشکلات اولویت بندی شده و برای رفع آن برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

گفتنی است، روستای واریش در انتهای مسیر آسفالت جاده وردیج-واریش قرار دارد؛ ارتفاع روستای واریش در حدود ۴۰۰ متر بیشتر از روستای وردیج است. هوای روستای واریش به مراتب از روستای وردیج سردتر است و دسترسی به آن در زمستان بسیار سخت و در بعضی مواقع غیرممکن می‌شود؛ مردم روستای واریش به حفظ طبیعت بکر و سرسبزی این روستا بسیار اهمیت می‌دهند، بنابراین اگر قصد بازدید از این روستا را دارید، به یاد داشته باشید که این روستا بسیار تمیز است و برای ساکنان آن حفظ این پاکیزگی از سوی شما بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 22975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =