تذکرات و پیشنهادات شورایی‌ها در هفتاد و سومین جلسه پارلمان شهری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و سومین جلسه شورا تذکرات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، جعفر بندی شربیانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و سومین جلسه شورا با اشاره به نگرانی مردم از حذف اطلاعات خود به دنبال حمله سایبری به سامانه های شهرداری که از سوی یکی از نمایندگان مردم تهران در مجلس مطرح شد، گفت: درخواست ما از شهرداری این است که در رابطه با این موضوع توضیح شفاف و دقیق ارائه شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۷ پرونده در منطقه ۲۲ بررسی شده است، تصریح کرد: هشت پرونده نهایی و آماده ابلاغ به شهرداری برای صدور پروانه است و مابقی پرونده ها نیز در حال بررسی است.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به حذف آزمایش ژئوتکنیک در ساخت و ساز اظهار کرد: پس از پیگیری های صورت گرفته، از حذف این آزمایش جلوگیری شد.

وی به مشکل فرونشست در تهران اشاره کرد و افزود: آزمایشات به طور ویژه برای هر ساخت و ساز باید صورت بگیرد و عدم انجام این آزمایش ها باعث می شود که طراحان سازه به گمانه زنی روی بیاورند. من از شهرداری درخواست دارم برای کوتاه کردن زمان صدور پروانه به هیچ عنوان زمان انجام مطالعات فنی را کاهش ندهد.

سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با بیان اینکه انتظار داریم شهرداری در خصوص مصوبات شورا زمینه لازم را فراهم و آنها را اجرا کند، گفت: اقدامات کارشناسی متعددی روی هریک از این مصوبات انجام می شود که مشکل مردم حل شود و امیدواریم پیگیری بهتری صورت بگیرد.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تحویل اراضی ۵۰ هکتاری دوشان تپه به شهرداری انجام شده است، گفت: طرح موضعی اراضی دوشان تپه یکی از تکالیف طرح جامع شهر تهران بوده که هنوز محقق نشده است. این منطقه یکی از فرصت های محدود تهران برای مدیریت بحران است لذا تصمیم گیری در خصوص آن، مساله ای ملی است.

وی ادامه داد: باند پادگان دوشان تپه محدوده ای مهم برای مدیریت بحران به شمار می رود و در صورت اختلال در فرودگاه مهرآباد، دوشان تپه جایگزینی مناسب برای تهران محسوب می شود لذا هرگونه تغییر کاربری باید بر اساس تصمیم شورای پدافند غیرعامل صورت بگیرد.

ناصر امانی نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منطقه وحیدیه اظهار کرد: یکی از مشکلات در سطح شهر رها شدن مرز بین مناطق است که در منطقه وحیدیه نیز شاهد آن هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم شست‌وشوی مخازن در این منطقه، خاطرنشان کرد: 56 درصد بافت منطقه فرسوده بوده و در انتظار بسته های مشوق برای ایجاد انگیزه در نوسازی است.

وی با بیان اینکه منطقه تنها یک بوستان دارد که نیازمند توجه جدی است، یادآور شد: یکی از مشکلات اصلی محله، وضعیت آسفالت است که نیاز جدی به توجه شهرداری دارد.

انتهای پیام/

۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 23029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =