ورود دادستانی به ترک فعل برخی مسئولان در موضوع آلودگی هوا/ وضعیت ساختمان‌های ناایمن در دادستانی بررسی شود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و سومین جلسه این شورا که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، سوالات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: دادستانی با مجموعه شورا و مدیریت شهری در سطح ستادی در ارتباط است. در حوزه عملیاتی نیز از تخلفاتی که در دوره های گذشته به سهولت اتفاق می افتد، توسط دادستانی جلوگیری می شد.

مهدی اقراریان با بیان اینکه از اراذل و اوباش در ساخت و ساز غیرقانونی استفاده می شود، اظهار کرد: این باعث می شود که برخوردها در این زمینه با مشکل مواجه شود.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات در تهران می تواند الگوی سایر شهرها باشد، خاطر نشان کرد: می توان از ظرفیت پرویز سروری در شورای عالی استانها برای پیشبرد امور استفاده کرد.

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه برخی ترک فعل ها از سوی مسئولین استانی در زمینه آلودگی هوا اتفاق می افتد، گفت: در مواردی شاخص آلودگی هوا پنج یا شش برابر حد مجاز است و با این ترک فعل مشکلاتی برای مادران باردار و کودکان ایجاد می شود.

وی به مشکل املاک واقع در طرح اشاره کرد و افزود: تقاضای من این است که دادستانی در خصوص حقوق عامه مردم در این زمینه وارد شود.

کاشانی با تأکید بر اینکه شناسایی ساختمان های متخلف و صدور اخطار وظیفه شهرداری است، یادآور شد: محدوده وظایف مدیریت شهری در همین حد است و کار بیشتری نمی تواند انجام دهد.

وی به بررسی وضعیت ساختمان های نا ایمن در دادستانی اشاره کرد و افزود: درخواست ما این است که پیگیری ها قوت و سرعت بگیرد چراکه می تواند خسارت ایجاد کند.

انتهای پیام/

۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 23036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =