تفاهمنامه کامل لغو نشده و نیاز به زمان دارد

شهر: رئیس شورای شهر تهران درباره تفاهم نامه شهرداری با پادگان ۰۶ گفت که به گفته شهردار تهران به دلیل مخالفت اعضای شورای شهر ارتش از این تفاهم نامه عقب نشینی کرده است اما تفاهم نامه به طور کامل لغو نشده و نیاز به زمان دارد.

به گزارش شهر، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره نشست هم اندیشی صبح یکشنبه-۲۳ تیر- با شهردار تهران گفت: هر یکشنبه با شهردار تهران برای برنامه الویت محور و تحقق پذیر که بر اساس برنامه سوم داده شد جلسه داریم. امروز شهردار با بعضی از معاونان آمدند. در مورد پروژه شهید رستگار صحبت شد که تا اواخر تابستان به بزرگراه امام رضا متصل می شود.

هاشمی در ادامه گفت: در این جلسه که  با حضور  مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک و علی امام ، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو برگزار شد، درباره ساخت ۱۲ ایستگاه جدید بحث شد.در حال حاضر دریافت وام اوراق مشارکت موضوع اصلی هستند . در حال حاضر نیمی از وام  ۹۰۰ میلیارد دریافت شده است که در صورت دریافت مبلغ باقیمانده ای که دولت نامه تضمین  داده بود، قطعا  ۱۲ ایستگاه تا پایان سال ساخته خواهد شد.

او در ادامه در خصوص پروژه راه آهن نیلوفری گفت: از زمان حضور پیروز حناچی یک مسابقه طراحی بازآفرینی شهری برگزار و برنده آن تعیین شد. در حال حاضر نقشه اجرایی این طرح داده شده است که هنوز هم به تفاهم کلی با راه اهن نشده است. مشکل راه آهن پرداخت هزینه اولیه بود که حناچی دو هفته پیش در جلسه ای با مدیر راه آهن این مساله را حل کرد . قرار است کلنگ راه آهن نیلوفری  در ۴ نقطه ۲۵۰ متری تا دو هفته دیگر کلید زده شود.
هاشمی درباره مشکلات محله گیشا نیز توضیح داد و گفت: مشکل لوله آب یکهزار و ۸۰۰ میلی متری در گیشا حل و قرار شد کلنگ زیر گذر گیشا تا دو سه هفته دیگر زده شود.
او ادامه داد: پروژه شهید بروجردی به دلیل ۴ قطعه تملکی به تاخیر افتاده و قرار است از طریق تهاتر با املاک شهرداری مساله را حل کنند تا شاهد افتتاح پروژه شهید بروجردی باشیم.
هاشمی درباره پروژه صبا گفت: پروژه صبا هنوز به نتیجه نرسیده است به این دلیل که شهرداری دچار مشکلات حقوقی است. شوارای شهر برای کمک به این طرح در خصوص نیاز تهیه مصوبه ای در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

هاشمی درباره پادگان ۰۶ و تفاهم نامه شهرداری و ارتش گفت:وقتی درباره ۰۶ تفاهم نامه امضا شد برخی از اعضای شورای شهر گفتند حرکت خوبی نبوده چون باید همه پادگان پارک می شد. به گفته او چون مخالفت هایی از سوی شورا دیدند ترجیح دادند فعلا از پروژه عقب نشینی کنند. پروژه ها به این شکل برد برد است و اگر یک طرف احساس خطر کند ، عقب می کشد. البته هنوز کاملا منتفی نشده است.
او در مورد وضع کرونا و اجرای طرح ترافیک در تهران با گلایه از صدا و سیما گفت: در مورد طرح ترافیک چند بار توضیح دادم که توضیحات من از صدا و سیما پخش نمی شود .
تکه ای پخش می شود که فقط ایجاد سوء تفاهم می کند. 
هاشمی در ادامه گفت: طرح ترافیک در تهران چند وجهی است، چند معادله و چند مجهول است. وقتی تعداد مجهول ها از معادلات بیشتر شود باید معادله را حل کنید. طرح ترافیک یعنی کاهش آلودگی هوا و تنها موضوع پول نیست. وقتی طرح ترافیک برداشته شود آیا واقعا سفرهای غیرضروری انجام نمی شود؟ آیا آلودگی هوا بالا نمی رود؟ آیا ایمنی شهروندان کاسته نمی شود؟ به خصوص در قشر پیر و کسانی که دچار مشکل فشار هستند کرونا می تواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد. آیا اگر طرح ترافیک برداشته شده حمل و نقل عمومی خلوت می ماند؟ با یک میلیون سفر هنوز یک و نیم میلیون سفر در حمل و نقل عمومی کم در پی کرونا کاهش پیدا کرده است.
هاشمی گفت: این مسایل باید در ستاد ملی کرونا بررسی شود و ما در این مورد تصمیم گیری متمرکز داریم و هر تصمیمی بگیرد ما باید عمل کنیم. ستاد ملی کرونا باید تصمیم بگیرد که طرح ترافیک در تهران باشد یا نباشد. اگر تصمیم بگیرند که نباشد ما بلافاصله عمل می کنیم. آنها چون نمی خواهند تصمیم بگیرند توپ را در زمین شورای شهر و شهرداری می اندازند. او درباره برگزاری جلسات شورای شهر گفت: ما اجازه آنلاین برگزار کردن جلسات را نداریم ، می توانیم جلسات را غیر علنی کنیم .

۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 2306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =