سنجش نظرات شهروندان درباره عملکرد شهرداری تهران کلید خورد

معاون مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: اجرای پروژه پژوهشی سنجش و بهره ‌برداری از نظرات شهروندان با هدف ارتقای عملکرد و خدمت‌رسانی شهرداری تهران به همت معاونت مطالعات مدیریت، اقتصاد و امور اجتماعی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران آغاز شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ­ریزی شهر تهران، عقیل منصوری، معاون مطالعات مدیریت، امور اجتماعی و اقتصادی مرکز مطالعات و برنامه‌ ریزی شهرداری تهران با بیان اینکه میزان رضایت شهروندان از نحوه اداره شهر بر مشارکت و همکاری آن‌ها در اداره و نگهداشت شهر تاثیر اساسی دارد و برای مجموعه مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است، افزود: این موضوع می‌تواند به عنوان یک شاخص برای ارزیابی عملکرد بخش‌های مختلف شهرداری مورد استفاده قرار گیرد. بر همین اساس، معاونت مطالعات مدیریت، اقتصاد و امور اجتماعی مرکز مطالعات و برنامه ­ریزی شهر تهران در قالب پروژه مطالعاتی اقدام به «سنجش و بهره‌ برداری از نظرات شهروندان با هدف ارتقای عملکرد و خدمت‌رسانی شهرداری تهران» کرده است.

او با بیان اینکه «ارزیابی عملکرد شهرداری مناطق ۲۲گانه و حوزه های ماموریتی مختلف شهرداری» یکی از مهم ترین اهداف این مطالعه است، گفت: پژوهش مذکور، برای شناسایی شاخص­ های ارزیابی از روش­ های تلفیقی بهره جسته و با استفاده از روش مصاحبه با متخصصان و مدیران ذی‌ربط در دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد، اقدام به نهایی­ سازی شاخص ­ها و طراحی پرسشنامه کرده است.

معاون مطالعات و برنامه ­ریزی امور اجتماعی و اقتصادی مرکز مطالعات و برنامه ­ریزی شهر تهران با ذکر این نکته که فرآیند جمع‌آوری داده‌ ها در مناطق آغاز شده، افزود: تاکنون پرسشنامه‌ های مربوط به ۱۴ منطقه تکمیل و داده ‌های ۸ منطقه استخراج نیز شده است.

او در پایان ابراز امیدواری کرد تا با شناسایی و احصای شاخص­ ها متناسب با ویژگی ­های مناطق ۲۲گانه و حوزه­ های ماموریتی شهرداری بتوان ارزیابی دقیق تری از عملکرد و رضایت شهروندان داشته و از نتایج پژوهش به عنوان راهنما و ملاک در تصمیم­ گیری و برنامه­ ریزی شهر تهران استفاده شود. 

انتهای پیام 

۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 23094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =