هدف ما افزایش نشاط اجتماعی و زمینه سازی برای ورزش قهرمانی در پایتخت و کشور است

عصر امروز جشنواره‌های اوقات فراغت و فعالیت‌های ورزشی محلات شهر تهران(قهرمان شهر) با حضور مردم، شهردار تهران و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار شهر، افتتاحیه جشنواره های اوقات فراغت و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران(قهرمان شهر)، عصر امروز -سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱- در سالن ۱۲ هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی با حضور پرشور شهروندانی از محلات مختلف تهران برگزار شد. 

این جشنواره ها که با شعار تابستان اول (اولین تابستان قرن جدید) و با برنامه ریزی برای گروه های مختلف سنی و جمعیتی ترتیب داده شده ، همه محلات شهر تهران را درگیر می کند و درنهایت هم قهرمان شهر تهران در رشته ها و موضوعات مختلف مشخص می شود. 

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم اظهار کرد: در نخستین تابستان قرن مفتخر هستیم تا در کنار شما شهروندان تهرانی بزرگترین رویداد آموزشی و تفریحی شهر را آغاز می کنیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره توسعه ورزش های همگانی برای تمام اقشار جامعه اعم از بانوان، نوجوانان، معلولان، سالمندان و جوانان است.
زاکانی ادامه داد: با ایده و طراحی که صورت گرفته بناست که رقابت هایی در محلات شکل بگیرد و تا انتهای سال ۲۸۰ هزار نفر مرد و ۳۲۰ هزار نفر زن یعنی در مجموع ۶۰۰ هزار نفر با هم به رقابت بپردازند.  

شهردار تهران با بیان اینکه افزایش نشاط و ایجاد سلامت برای آحاد شهروندان عزیز تهرانی، اولین ویژگی این دوره قهرمان شهر است، افزود: رقابت بین محلات و خلق افتخار در محلات ویژگی دیگری است که نهایتا در مسیر رقابت بین کلانشهرها و ایجاد تلاش و رقابت همه گیر در سطح کشور قهرمان محلات را در تهران و پس از آن "قهرمان شهر" ایران را مشخص می کند.

وی ادامه داد: این شور و نشاط شما زمینه ای است که نشاط و سلامتی را برای جامعه به ارمغان می اورد و کارآمدی را برای ما رقم می زند. این مقدمه ای است که ما در این بستر، زمینه ورزش قهرمانی را در تهران و نشاط و شور همگانی و زمینه ای برای فعالیت قهرمانان افتخارآفرین همه ایران را فراهم کنیم.

زاکانی در پایان خاطر نشان کرد: امید دارم که بتوانیم سکوهای قهرمانی و پهلوانی را یکی از پس از دیگری توسط شما بزرگ همتان فتح کنیم و آینده ای  درخشان را به دستان شما رقم بزنیم.

به گزارش شهر در ادامه این برنامه، روشن کردن مشعل بازی‌ها، رژه تیم ها، اجرای هنرهای ورزشی-رزمی، اهدای گل توسط مدیران شهری به جمعی از جانبازان و معلولان و امضای پوستر جشنواره  انجام شد.

انتهای پیام/

۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
کد خبر: 23142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =