برپایی دومین دوره «باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تایی‌ها» در فصل تابستان

دومین دوره باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تایی‌ها همزمان با فصل تابستان به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، اکبر بختیاری دبیر باشگاه صدتایی ها گفت: دومین دوره باشگاه کتابخوانی با هدف تقویت فرهنگ گفتگو، افزایش مهارت قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان، عادت دادن کودکان و نوجوانان برای مراجعه به کتابخانه ها، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب های مفید، مدیریت اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان امسال اجرا می شود.

بختیاری در ادامه افزود: باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی ها؛ مجالی  است برای گردهمایی کودکان و نوجوانان کتابخوان، که علاوه بر خواندن کتاب، در بین دوستان و اطرافیان خود نیز علاقمند کتابخوانی هستند. از جمله فعالیت های این باشگاه عبارتست از حضور فعال در کتابخانه های عمومی شهر تهران، معرفی برخی نویسندگان و انتشارات خوب، تشویق به مطالعه، ایجاد گروه های مطالعاتی، آموزش مهارت های مطالعه، ایجاد ارتباط با افراد کتابخوان، تشویق افراد به نویسندگی و نظایر آن.

رئیس فرهنگسرای رویش تصریح کرد: این دوره از باشگاه شامل دو مرحله تولد باشگاه و حیات باشگاه برای دو گروه سنی  کودکان ۷ تا ۱۰ سال و نوجوانان ۱۱ تا ۱۵ سال است. مرحله اول «تولد باشگاه»( از ۱۵ تیر الی ۱۵ شهریور و مرحله دوم «حیات باشگاه»( از ۱۵ مهر تا ۱۵ اسفند) پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در مرحله اول (تولد باشگاه ) از مخاطبان دعوت می شود پس از عضویت در باشگاه، با امانت گرفتن کتاب از کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مطالعه آن به جمع اعضای باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی ها بپیوندند. اعضا می بایست در طول دو ماه، حداقل هشت  کتاب را از کتابخانه های تحت پوشش،بصورت  امانت دریافت و مطالعه کنند. همچنین در محافل خوانش کتاب ویژه اعضای باشگاه، بصورت منظم و فعال شرکت کنند. بازه زمانی امانت گرفتن هر کتاب می بایست حداقل ۴ روز کاری باشد تا کتاب مورد نظر، پذیرفته شود. همچنین  از هر عضو تنها کتاب هایی که با کارت عضویت خود دریافت کرده اند، پذیرفته خواهد شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ ادامه داد: فعالیت های هر محفل ؛ آشنایی اعضا با یکدیگر، شرح کتاب هایی که در هفته مطالعه کرده اند و گفتگو در مورد آن، اشتراک گذاری کتاب های یکدیگر برای مطالعه (کتاب در گردش)، بیان موضوعات موردعلاقه خود برای مطالعه، حضور نویسندگان و کارشناسان حوزه کتاب کودک و نوجوان در برخی محافل به منظور تشویق اعضا به مطالعه کتاب، بیان فواید مطالعه و نیز خوانش دسته جمعی کتاب و... را شامل می شود.

بختیاری خاطر نشان کرد: در این مرحله برای هر دو گروه «کودک» و « نوجوان» یکی از کتابداران کتابخانه ها به عنوان «تسهیلگر» مشخص می شود که مسئولیت همراهی و راهنمایی اعضای باشگاه و برگزاری محافل خوانش کتاب را برعهده دارد. همچنین دوره آموزشی تخصصی برای تسهیلگران باشگاه با عنوان "مهارت های تسهیلگری در باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان" به منظور آشنایی بیشتر کتابداران با این مقوله قبل از برپایی محافل خوانش کتاب برگزار خواهد شد.

دبیر برگزاری این ویژه برنامه افزود: دربازه زمانی ۲ ماه مذکور، عملکرد اعضا مورد سنجش تسهیل گران هر کتابخانه قرار می گیرد و براساس فعالیت هایی که داشته اند، کارنامه فعالیت صادر می شود و در پایان مرحله اول، حداکثر«۱۵عضو کودک» و «۱۵عضو نوجوان»  بعنوان  اعضای فعال باشگاه هر کتابخانه معرفی خواهند شد. مرحله دوم(حیات باشگاه) که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و جزئیات آن در بازه زمانی مربوطه متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ علاقمندان برای  ثبت نام در باشگاه ۱۰۰تایی ها به کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مراجعه کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن دبیرخانه به شماره ۶۶۰۸۰۰۸۳ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام 

۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 23218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =