تعیین بیش از ۵۰ شاخص مکانی در تهیه مدل طراحی شبکه معابر شهر تهران

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از تعیین بیش از ۵۰ شاخص مکانی در تهیه مدل طراحی شبکه معابر شهر تهران خبر داد.

حامد سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره شاخص‌های مهم مناسب سازی معابر پایتخت، گفت: در تهیه مدل طراحی شبکه هم‌پیوند معابر شهر تهران برای تهیه برنامه جامع اقدام به تعیین بیش از ۵۰ شاخص مکانی،  در دو دسته شاخص‌ با عملکرد در سطح محلی و ناحیه‌ای و شاخص‌ با عملکرد در سطح  منطقه‌ای و شهری مشخص شده که در بانک اطلاعاتی مکانی ثبت شدند.

وی افزود: علاوه بر این شاخص‌ها، برخی از موارد نیز تحت عنوان شاخص‌های فرا-داده در تدوین مدل برنامه جامع مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران ادامه داد: منظور از شاخص‌های فرا-داده (Meta-Data) آن دسته از اطلاعاتی هستند که به صورت کلان بر معابر اصلی تاثیر گذاشته و امکان سطح‌بندی آن‌ها را به دو دسته سطح یک و سطح دو میسر می‌سازند.

وی بااشاره به شاخص‌های فرا-داده بیان کرد: موضوعاتی مانند موقعیت پیاده ‌راه‌های شهر تهران، موقعیت طرح ارتقاء کیفی و ساماندهی میادین شهری، طرح مسیریابی دوچرخه در شهر تهران، موقعیت معابر با شیب بالاتر از هشت درصد، موقعیت ساختمان‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها و محورهای مناسب‌سازی شده، برنامه‌ریزی صورت گرفته جهت اجرای خیابان کامل، توجه به موقعیت مکانی ساختمان‌ها و مراکز ویژه خدمات‌رسان به معلولان، جانبازان و افراد با معلولیت خاص و در نهایت  نقطه ‌نظرات و تحلیل‌های کارشناسی شامل این مقوله می شود.

حامد سلیمی تاکید کرد: پس از انجام مدل‌سازی منطبق بر شاخص‌ها، در این مرحله با هدف تدقیق و اولویت‌بندی نهایی معابر، سلسله جلسات منظم و فشرده‌ای با حضور نمایندگان اداره کل معماری و ساختمان حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، نمایندگان کمیته‌های مناسب‌سازی مناطق، نمایندگان حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران، نمایندگان حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، نمایندگان انجمن‌ها و سمن‌های مرتبط با امور معلولان، نمایندگان شورای شهر و نمایندگان مشاور ذی‌صلاح در تهیه برنامه جامع و اقدامات مناسب‌سازی تشکیل شده و نظرات مشترک نمایندگان مذکور در قالب صورت‌جلسه و نقشه‌های مختلف جهت انتخاب نهایی معابر هر یک از مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران تعیین شد.

وی درباره نتیجه آن هم توضیح داد: در نهایت نتیجه این سلسله اقدامات منجر به تهیه نقشه‌های اولویت‌بندی معابر شهر تهران به جهت انجام امر مناسب‌سازی پیاده‌ راه‌های مجاور آن‌ها شد.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 23242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =