نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری فرصت گسترش تعاملات خارجی و داخلی  را فراهم کرده است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرصت برای توسعه تعاملات داخلی و خارجی در نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران فراهم شده است.

پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در رابطه با برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی های مدیریت شهری اظهار کرد: هر آنچه بتوان انجام داد که امکانات به مردم اطلاع‌رسانی شدهذو فرصتی فراهم شود که ظرفیت نخبگان شهری مورد استفاده قرار بگیرد، اتفاق خوبی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: اینکه امکانی فراهم شده که نخبگان ظرفیت خود را معرفی کرده و سایر توانمندی ها شناسایی شود و همچنین تعاملاتی بین بخش‌های مختلف مدیریت شهری شکل بگیرد، اقدامی مفید و موثر است.

وی با اشاره به حضور شهرهای خواهرخوانده تهران در این نمایشگاه، یادآور شد: اجتماع خوبی در نمایشگاه صورت گرفته که هم می‌توانیم از تجارب کشورهای خارجی استفاده کنیم و هم تعاملات را توسعه دهیم.

سروری تأکید کرد: از طرفی دیگر با توجه به حضور کلانشهرها در نمایشگاه، می توانیم تعاملات داخلی را نیز توسعه دهیم و مدیریت شهری را کارآمدتر کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امکان ندارد کلانشهر تهران با اعتبارات شهرداری و دولت بتواند به قله خدمات‌رسانی برسد و اساسا ما حق نداریم مانع حضور مردم و سرمایه آنها در ساختار شهر شویم. این وظیفه و تکلیف ماست که جاذبه سودآوری را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم تا بتوانند در ساختار شهر موثر بوده و آورده مناسبی به دست آورند.

وی اضافه کرد: شهرداری باید جاذبه ها و تسهیلات مناسبی برای سرمایه گذاران ایجاد کند. شهروندان ما انتظار دارند که هم در شهر سرمایه گذاری صورت بگیرد و هم سود این سرمایه گذاری را احساس کنند. امیدواریم بتوانیم از سرمایه گذاران در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر حمایت کافی را داشته باشیم و زمینه رضایتمندی متعارف سرمایه گذاران را نیز فراهم کنیم.

سروری با اشاره به جاذبه های سرمایه گذاری اولویت دار پایتخت، تصریح کرد: موضوع مورد نظر ما توسعه حمل و نقل با جذب سرمایه گذار است. در تامین و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، مترو، تاکسیرانی و موتور سیکلت به جذب سرمایه گذار نیاز داریم که از گذشته تا کنون توجه چندانی به آن صورت نگرفته است لذا باید در این زمینه تسهیلات مناسبی را در اختیار قرار دهیم.

وی تأکید کرد: اگر بتوانیم توسعه حمل و نقل و به دنبال آن استفاده از سوخت پاک را داشته باشیم به طور طبیعی می توانیم از آشفته بازار شهر تهران به شرایط خوبی برسیم.

انتهای پیام/

۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 23303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =