سامانه‌های پرکاربرد شهرداری در نمایشگاه عرضه می‌شود/ تلاش 300 نیروی سازمان فاوا برای امن‌سازی سامانه‌ها

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: در نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی مدیریت شهری سامانه های پرکاربرد و پرمراجعه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

هادی محضرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به دستاوردهای سازمان فاوا در نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری اظهار کرد: تعدادی از سامانه های پرکاربرد و پر مراجعه شهرداری در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

سرپرست سازمان فناوی اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با تأکید بر اینکه «تهران من» یکی از مهمترین سامانه‌های ما به شمار می رود، خاطرنشان کرد: اپلیکیشن موبایلی این سامانه به نمایش گذاشته شده که بازدیدکنندگان با سرویس ها و خدمات این سامانه آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی در ادامه یادآور شد: دو سرویس که هم برای همکاران در شهرداری و هم برای شهروندان نیز جذاب است، در این نمایشگاه عرضه شده است.

محضرنیا افزود: سامانه های مبتنی بر نقشه که لایه های مختلف اطلاعات مکانی را عرضه می کند، در نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه سامانه های مبتنی بر داده ها برای ارائه گزارشات و آمار نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، تصریح کرد: از جمله این سامانه ها می توان به «داده نما» اشاره کرد که همکاران شهرداری، مسئولان و شهروندان در نمایشگاه با این سامانه آشنا خواهند شد.

وی در خصوص درگیری این سازمان با حمله سایبری به سامانه های شهرداری، یادآور شد: خوشبختانه توانستیم مسئله را مدیریت کنیم و حمله موجب خسارت و آسیب جدی نشد. سامانه ها سالم برقرار باقی ماند اما برای اینکه اطمینان پیدا کنیم که آلودگی در سطح سامانه های متعدد شهرداری نداریم تمام سرویس ها مورد تست امنیتی، ارزیابی عملکردی و داده ای قرار گرفتند.

محضرنیا اضافه کرد: با توجه به اینکه تعداد سامانه ها زیاد است، این روند زمانبر بود و ناچار شدیم از توان تعداد 300 نیرو به صورت شبانه روزی برای خدمات رسانی در این حوزه استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر سامانه های اصلی و پرکاربرد شهرداری فعال هستند، گفت: تعدادی از سامانه ها نیاز به امن سازی بیشتر دارد که اقدامات در حال انجام است تا به زودی به پوشش امنیتی صددرصدی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰
کد خبر: 23309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =