منتفی شدن توافق پادگان ۰۶، صحت ندارد

شهر: به دنبال انتشار اخباری مبنی بر متنفی شدن تبدیل پادگان ۰۶ به بوستان از سوی ارتش، مشاور شهردار و رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در صفحه توئیتر خود از ادامه مذاکرات درعالی‌ترین سطوح شهرداری و ارتش برای اجرای توافق خبر داد.

غلامحسین محمدی در توئیت خود نوشت: «اینکه گفته می‌شود توافق پادگان ۰۶ منتفی شده است، صحت ندارد و اکنون شهرداری و ارتش در عالی‌ترین سطح در حال گفتگو برای اجرای فوری توافق با در نظر گرفتن نظرات اعضای شورای شهر هستند. »

پیش از این صبح امروز محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره تفاهمنامه شهرداری با پادگان ۰۶ بیان کرد:  به دلیل مخالفت اعضای شورای شهر ارتش از این تفاهمنامه عقب نشینی کرده است اما تفاهمنامه به طور کامل لغو نشده و نیاز به زمان دارد.

۱۷ خرداد امسال مراسم آغازعملیات بوستان بزرگ ارتش با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی، مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش و محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران برگزار و پادگان برای شروع طرح تبدیل به بوستان به شهرداری تحویل داده شد.
در این مراسم شهردار تهران، به ارائه جزئیاتی درباره توافق ارتش و شهرداری درباره ساخت بوستان در محوطه پادگان ۰۶ پرداخت و بیان کرد: سطح اشغال در محوطه این پادگان ۳۰ درصد اما طبق توافق به دلیل وجود درختان کهنسال از ۳۰ درصد کمتر خواهد بود در بخش ۷۰درصدی هم با مرمت ساختمان های قدیمی و استفاده حداکثری از ساختمان های موجود استفاده می شود تا احداث جدیدی نداشته باشیم. امیدوارم با حضور معماران و هنرمندان با ایجاد خلاقیت اینجا هم مثل تپه های عباس آباد اینجا به مکانی برای گردشگری تبدیل شود. 
او افزود: بارگذاری در این فضا از یک میلیون و ۶۰۰ هزار به ۶۳۰ هزار متر مربع کاهش یافته و این با همکاری ارتش و نظرات کارشناسی ماده ۵ و کمیته دبیرخانه شورا عالی بوده است .این توافق حاصل ۱۰ سال مذاکره بوده است  و برای رسیدن به نتیجه تمامی نهادهای ذیربط همراهی کردن و این توافق نشان می دهد در صورتی که همه طرفین مذاکره مایل به توافق باشند می توان به نتیجه رسید .
اظهارات حناچی در مراسم آغاز عملیات بوستان بزرگ ارتش در حالی است که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، به موافقت رهبر معظم انقلاب برای تبدیل پادگان ۰۶ به بوستان ارتش اشاره و بیان کرد: برخلاف ادعای یکی از اعضای شورای شهر تهران، هیچ وقت پرونده این پادگان به شورای عالی شهرسازی وارد نشده بود و این نخستین باری بود که در شورای عالی مطرح شد. بنابراین موضوع ساخت ۱۰۶ میلیون متری بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی صحت ندارد. توافق فعلی میان شهرداری و ارتش سرمایه گذرای ۳۰ به ۷۰ است که ارتش در ۳۰ درصد سهم خود مراکز مسکونی و خدماتی ایجاد می کند ضمن اینکه عرصه عمومی این مجتمع هم می تواند در کنار بوستان ارتش در خدمت شهر باشد.
همچنین امیر سرتیپ رضا خرم طوسی، مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش هم تغییر کاربری در پادگان ۰۶ را تصمیمی بزرگ و بخردانه دانست و گفت: ارتش درصدد ایفای نقش فعال در تحولات شهری بوده است و صرفا مصالح خودرا دنبال نمی کند.  ارتش با سه محور لزوم حفظ فضای سبز موجود، نگاه منطقی در سطح اشغال و اعمال نشدن صرفه های سازمانی و اقتصادی این اقدام را انجام داد.

۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 2331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =