هیچگونه شهر فروشی ثابت نشده است/ لزوم توجه به درآمد در بخش غیرنقد/ روال مثبتی در تحقق ارقام بودجه خواهیم داشت

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش مالی فروردین و اردیبهشت ماه شهرداری تهران انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش مالی فروردین و اردیبهشت ماه که توسط حبیب کاشانی خزانه دار شورا ارائه شد، گفت: میزان تحقق درآمد در دو ماه ابتدایی سال هشداری است که شهردار با هنر تأمین منابع تا پایان سال بتواند اعتبارات را محقق کند.

وی ادامه داد: گفته شده که احکام قطعی کارکنان از این ماه صادر می شود و این اتفاق بسیار خوبی است تا بدانیم میزان افزایش حقوق کارکنان چه میزان بار مالی دارد.

بیشتر درآمد شهرداری در زمستان محقق می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دو ماه ابتدایی معیار نیست، گفت: بیشتر درآمد ما در فصل زمستان خواهد بود و این گزارش تنها دستاورد این مدت بوده است.

شهرداری بازتعریفی از سیاست‌ها داشته باشد

جعفر بندی شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه با بیان اینکه اختلاف فاحشی را نسبت به مبلغ مبنای دو ماهه شاهد هستیم، گفت: شهرداری توجه ویژه ای به بودجه داشته باشد و بازتعریفی از سیاست ها را در دستور کار قرار دهد.

وی تأکید کرد: ضعف ها و نواقصی وجود دارد که اگر علاجی برای آن پیدا نشود، شهرداری در تأمین منابع مالی با مشکل مواجه خواهد شد.

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز ابراز امیدواری کرد که روند تحقق بودجه اصلاح شود و در این خصوص گفت: هر کمکی که شورا بتواند به شهرداری ارائه دهد که این بودجه محقق شود، کوتاهی نخواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: باید بازنگری جدی در کمیسیون برنامه و بودجه صورت بگیرد و درآمدها و هزینه ها شفاف ارائه شود.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید مشخص شود که تحقق ۲۴ درصدی اعتبارات دو ماه ابتدایی نسبت به سالهای قبل چه وضعیتی دارد، گفت: گزارشی در روزنامه آفتاب یزد منتشر شد که شهرداری شهرفروشی می کند که حقوق پرداخت کند اما هیچ گونه شهر فروشی ثابت نشده است. این میزان ناامیدی که اصلاح طلبان اصرار دارند آن را القا کنند، دشمنان قسم خورده به این میزان اصرار ندارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه نگرانی های دلسوزانه قابل پذیرش است و تقاضا داریم شهرداری توجه داشته باشد، تأکید کرد: روال مثبتی در بودجه در پیش است. اگر گزارش سه ماهه ارائه می دادیم می توانستیم ارزیابی بسیار بهتری داشته باشیم.

محمد آخوندی افزود: اگر بخواهیم سه ماهه ابتدایی امسال را با مدت مشابه سال قبل مقایسه کنیم وصول درآمد تقریبا یکسان بوده است و درآمد بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سه ماه بوده است.

وی با بیان اینکه بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی را برای شهرداری مصوب کرده ایم، خاطرنشان کرد: خود ما در شورا در این زمینه شهرداری را ملکف کرده ایم که ۱۰ هزار میلیارد تومان از تحقق درآمدها غیرنقدی باشد.

سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: درآمد در بخش غیرنقد صفر است و باید منابع غیرنقد با قوت مورد پیگیری قرار بگیرد تا پروژه های شهری اجرا شود.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالات اعضا اعلام کرد: در مدیریت قبل شهردار تهران به عنوان رئیس عالی درآمد جلساتی را با مناطق برگزار می کرد و پیشنهاد می کنیم در این دوره نیز ستاد به صورت هفتگی در سازمان ها، مناطق و شرکت ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه پیگیری وصول مطالبات از اشخاص نیز می تواند در تحقق درآمدها اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: در سه ماه ابتدایی هر سال باید ۱۷ درصد محقق شود که کمتر از ماه های آینده سال است. امیدواریم بتوانیم کسری را جبران کنیم.

انتهای پیام/

۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 23332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =