بهره‌مندی ۱۲۰ کودک و ۳۰۰بانوی 
بی‌سرپرست از خدمات حمایتی

شهردار منطقه۹ از ارائه خدمات متنوع آموزشی و حمایتی توسط موسسه صلح رهایی به ۱۲۰کودک ۵تا ۱۸ساله و ۳۰۰بانوی بی‌سرپرست یا بدسرپرست در غرب تهران خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، سید محمدرحیم مرتضوی گفت: موسسه صلح رهایی منطقه۹ با عنوان «مرکز پرتو» از سال۱۳۸۵ با همکاری شهرداری منطقه در محله شهید دستغیب با هدف مهارت‌آموزی به کودکان راه‌اندازی شده و تاکنون به مدد حمایت‌های مادی و معنوی افراد نیکوکار پیشرفت‌های موثری داشته و کودکان کار بسیاری در این مرکز آموزش دیده‌اند.
وی با اشاره به آموزش و آگاهی‌ که با آن می‌توان به جنگ آسیب‌های اجتماعی رفت، عنوان کرد: برای حل مسئله کودکان کار در کنار کمک‌های اقتصادی به آموزش و مهارت‌آموزی نیز نیاز است، آموزشی همه‌ جانبه که همه حوزه‌های انسانی را دربر گیرد و با تجهیز به مهارت‌آموزی بهترین نتیجه حاصل شود. 
شهردار منطقه۹ اضافه کرد: متاسفانه گاهی علی‌رغم کمک‌های مادی و معنوی، تعدادی از کودکان همچنان مجبور به انجام کار هستند تا بتوانند با کسب درآمدهای هر چند محدود، کمک خرج خانواده باشند که در این شرایط سعی شده تا با پیگیری امور تحصیلی به طور مستمر و تاثیرگذار و البته حمایت های مالی در قالب توزیع سبد ارزاق در مناسبت‌های مختلف به این طریق تا حدودی گره گشایی کرد.
مرتضوی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۲۰کودک ۵ تا ۱۸ساله و ۳۰۰بانوی بی‌سرپرست یا بدسرپرست، به طور ثابت از خدمات متنوع موسسه صلح رهایی با همکاری شهرداری منطقه۹ و کمک های خیرین  استفاده می‌کنند.
وی در خاتمه تصریح کرد: در مرکز پرتو بر مقوله آموزش و توانمندسازی  کودکان و زنان بی سرپرست و بدسرپرست در قالب کارگاه های آموزشی در حرفه هایی از جمله مکانیکی، خیاطی، فرش بافی و دیگر مشاغل تمرکز شده و در کنار آن مباحث تفریحی و ورزشی نیز برای در امان ماندن از انواع آسیب‌های اجتماعی مد نظر است.
لازم به ذکر است، مؤسسه پیام صلح رهایی«مرکز پرتو» از سال ۱۳۸۵ با تلاش گروهی از بانوان خیّر، فعالیت خود را در زمینه آموزش و توانمندی فردی و اجتماعی آغاز کرده که جامعه هدف آن کودکان‌کار و بانوان سرپرست خانواده هستند و خدماتی شامل مشاوره‌ فردی، گروهی با سرفصل‌های خانوادگی، تحصیلی و شخصیتی، خدمات درمانی با برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی، کارگاه‌های پرورش خلاقیت، آموزش‌های ویژه افراد بزرگسال و کودکان، توزیع پک‌های حمایتی (ارزاق، مناسبتی، عیدانه و بهداشتی) و همچنین معرفی به مراکزی مانند کمپ‌های ترک اعتیاد، ارائه می‌دهد.
شهروندان برای دریافت مشاوره و کسب آگاهی بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۶۶۰۸۲۵۷۱ و ۶۶۰۴۴۷۳۷
 تماس بگیرند.

انتهای پیام

۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 23377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =