ضرورت تهیه اطلس سرمایه گذاری شهر تهران

دبیر علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران گفت: هر پروژه‌ای که قرار است در هر نقطه‌ای از شهر اجرا شود باید ارتباطش با دیگر مناطق حفظ و فضای رقابتی میان پروژه‌ها با دقت شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار شهر، تهامی پور دبیر علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران در این همایش که امروز  چهارشنبه -۱۵ تیر ۱۴۰۱- در برج میلاد برگزار شد، بیان کرد: توسعه پایدار شهری، افزایش رفاه کشور و مدیریت اثرات جانبی شهری نیازمند سرمایه است؛ در همه زمینه‌ها از جمله پروژه‌های شهری نیازمند سرمایه گذاری هستیم. باید به جذابیت پروژه‌ها هم توجه شود.

دبیر علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران با بیان اینکه سرمایه گذاران از بازارهای بسیاری برخوردار هستند، افزود: شهرداری باید تلاش کند که پروژه‌های شهری برای سرمایه گذاران جذاب باشد. این جذابیت زمانی ایجاد می‌شود که مجموعه شهرداری مشوق‌های لازم برای هر پروژه را درنظر بگیرد. لازم است که مطالعه‌ای جامع یا رویدادی اختصاصی برای توضیح و توجیه مشوق‌ها داشته باشیم.

تهامی پور عدم مطالعه بازار را به عنوان ضعف امکان سنجی اعلام کرد و افزود: اغلب پروژه‌های شهری به صورت جزیره‌ای نگاه می‌شوند. ضعف کسب و کارها عدم مطالعه بازاریابی است و در مطالعات امکان سنجی هم آن را انجام نمی‌دهند. جامعیت این موضوع نیازمند بررسی این مجموعه به صورت یک زنجیره کامل است یعنی اطلس سرمایه گذاری برای شهر تهران داشته باشیم.

وی در ادامه تأکید کرد: هر پروژه‌ای که قرار است در هر نقطه‌ای از شهر اجرا شود باید ارتباطش با دیگر مناطق حفظ و فضای رقابتی میان پروژه‌ها با دقت شناسایی شود.

دبیر علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران درباره اقدامات علمی اجرایی کمیته همایش، توضیح داد: دبیرخانه علمی در دانشگاه شهید بهشتی مستقر شد و سایتی برای همایش درنظرگرفتیم تا محتوا به پنج زبان منتشر شود. دانشگاه شهید بهشتی دبیرخانه مستقلی را در مجموعه خودش برای این کار اختصاص داد و حدود ۴۰ نفر از متخصصان در این کار به ما کمک کردند. برای مدیریت علمی همایش و نظارت دقیق، کمیته‌ علمی شکل گرفت. ۱۰ محور برای همایش درنظر گرفته شد که در سطح کشور فراخوان محورها منتشر شد.

تهامی پور با بیان اینکه حدود ۱۳۰ مقاله در فرصت کوتاهی از سطح کشور از مجموعه‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی دریافت شد که ۲۶ مقاله به دلیل ناقص بودن از فرآیند خارج شد، عنوان کرد:  البته با برطرف کردن نواقص، امکان اضافه شدن مقالات وجود دارد. ۱۰۴ مقاله برای داوری فرستاده شده تا ۱۲ مقاله در دو روز نخست همایش ارائه شود. بقیه مقالات در فصل نامه‌های علمی و پژوهشی در سطح کشور منتشر خواهند شد.

به گفته وی؛ کمترین مقالات دریافتی درباره سرمایه گذاری خارجی در شهرداری‌ها و بیشترین درباره اقتصاد شهری و توسعه پایدار شهری بوده است.

دبیر علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران با اعلام اینکه ۴۱ ایده و طرح مرتبط با حوزه مدیریت شهری دریافت شده که ۲۵ ایده پس از داوری انتخاب شد، افزود: در برنامه همایش به ۸ ایده فرصت ارائه برای سرمایه گذاران در پنل داده شد و برای ۱۸ تیم منتخب سرمایه گذاری نیز غرفه اختصاص داده شده است.

تهامی پور تأکید کرد که نمایشگاه دائمی برخط فرصت‌ها باید پس از همایش هم ادامه داشته باشد تا به بستری مناسب برای تعامل سرمایه گذاران بدون واسطه تبدیل شود. این زنجیره تعامل باید بین ذی نفعان شکل گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: دستاوردهای علمی همایش شامل حمایت علمی جامعه دانشگاهی از همایش، انتشار یافته‌های علمی، استقبال شرکت‌های دانش بنیان از فرصت‌ها، استقبال شرکت‌ها از فرصت‌های سرمایه گذاری، زمینه جذب سرمایه گذار برای استارتاپ‌ها و حمایت شهرداری از مجموعه استارتاپ‌ها است.

انتهای پیام/

۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 23394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =