باید نمایشگاه دائمی عملکرد و دستاوردهای شهرداری تشکیل شود

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری باید به یک نمایشگاه دائمی تبدیل شود، گفت: بهتر است این فرصت فراهم شود که شهروندان بدانند که برای آگاهی از دستاوردها و عملکرد شهرداری، در هر زمانی به فضایی مشخص مراجعه کنند.

مهدی اقراریان در گفتگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه اصل برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری اتفاق خوبی است، اظهار کرد: اگر نمایشگاه بتواند گره‌ای از مشکلات شهروندان باز کند اتفاق موثری خواهد بود اما اگر فرصتی باشد که تنها، دستاوردها را به یکدیگر معرفی کنیم به نقطه مطلوبی نخواهیم رسید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دائمی شدن این دسته از نمایشگاه‌ها ضروری است، خاطرنشان کرد: ما به اتاق وضعیت عملکرد شهرداری تهران و ارائه گزارش به شهروندان نیاز داریم تا شهروندان هر زمانی اراده کردند، به فضایی مشخص مراجعه کرده و از عملکرد آگاهی پیدا کنند.

وی تأکید کرد: در مجموع برگزاری این رویدادها می تواند اتفاق مثبتی باشد تا مردم بدانند برای آشنایی با دستاوردهای جدید شهری به کجا مراجعه کنند.

اقراریان با بیان اینکه دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه از جمله اقداماتی بوده که از گذشته آغاز شده و ادامه دارد، تصریح کرد: ما با شکل گیری تحول جدی فاصله داریم اما رویکرد تحولی را شاهد هستیم و اینکه رویکرد موجود اثربخش شود به زمان بیشتری نیاز داریم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه ما در حوزه دیپلماسی شهری که ذیل دیپلماسی عمومی است چالش ها و مشکلات زیادی داریم، یادآور شد: تهران کلانشهر نیست بلکه جهانشهری است که در حوزه تبلیغات آن و ایجاد تحول پایتخت ایران در عرصه بین المللی کمتر کار شده است.

وی ادامه داد: شهر وین اتریش یا ژنو سوئیس با عناوین مختلف شناخته می شوند اما تهران فاقد هویت بین‌المللی است. قراردادهای خواهر خواندگی می‌تواند منجر به شکل‌گیری اتفاقات مثبت برای شهر شود.

اقراریان با تأکید بر اینکه تفاهم نامه‌ها باید برای انجام اقدامات منعقد شود و مشکلات مردم را برطرف کند، گفت: با توجه به اینکه در آستانه جام جهانی قرار داریم و رویدادهای ورزشی در اقتصاد شهری اثرگذار هستند، این ارتباطات خواهر خواندگی باید به افزایش توریست در شهر کمک کند.

وی افزود: ما هنوز ظرفیت های گردشگری را به شهروندان تهرانی نیز به درستی معرفی نکردیم که امیدواریم با راه اندازی سازمان گردشگری شهرداری بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/

۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 23467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =