برگزاری نشست‌های سرمایه‌گذاری حوزه مدیریت پسماند در نمایشگاه

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران شاهد برگزاری نشست‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت پسماند بودیم که می‌تواند نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

مهدی پیرهادی در گفتگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری ابعاد مختلفی داشت، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه در ابعاد و بخش‌های مختلف رویکرد مثبتی بود و حضور کلانشهرها و شهرهای خواهرخوانده و برگزاری نشست با این شهرها دستاوردهای مناسبی برای طرفین داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برقراری تعاملات بین پایتخت و شهرهای خواهرخوانده، خاطرنشان کرد: ما می توانیم از این تعاملات بهره‌برداری مثبتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف نمایشگاه آشنایی مردم با دستاوردهای شهرداری در طول ادوار و اقدامات و برنامه های آینده است، یادآور شد: آگاهی نخبگان و سرمایه گذاران از نیازمندی های شهر تهران، توانمندی ها و برنامه های شهرداری می تواند زمینه تعامل این افراد با مدیریت شهری را فراهم کرده و منجر به بهبود کیفیت زندگی مردم شود و در این زمینه نقش آفرین باشد.

پیرهادی با اشاره به برگزاری نشست های علمی در این نمایشگاه تصریح کرد: باید تبلیغات بیشتری صورت می گرفت که بتوانیم شاهد حضور حجم بیشتری از عموم مردم، فرهیختگان و صاحبان سلایق در نمایشگاه باشیم که تعاملات گسترده تری شکل بگیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم با مطالبات خود و برقراری تعامل با شهرداری، می توانند مدیران را در جریان درخواست ها و دغدغه های خود قرار دهند. مطالبه گری مردم و ایجاد این تعامل می‌تواند به پویایی شهر و ارتقاء کیفیت زندگی در پایتخت ختم شود.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم توجه به محیط زیست است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری جدید اقدامات خوبی را در این زمینه برنامه ریزی کرده و تفاهم نامه هایی با شرکت آب و فاضلاب و سازمان حفاظت محیط زیست منعقد شده که در همین راستا تصفیه خانه هایی تا پایان سال در سطح شهر ایجاد خواهد شد. چندین باغ نیز برای افزایش سرانه فضای سبز در پایتخت خریداری شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا مشارکت مردم در این مسائل وجود نداشته باشد، نمی توانیم توفیق چندانی داشته باشیم و زمانی می توانیم موفق شویم که سمن ها و تشکل های مردمی با ما مشارکت کنند و این همکاری می تواند تحول در شهر را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ، یادآور شد: در نمایشگاه نیز شاهد این بودیم که برنامه های سازمان پسماند ارائه شده و نشست هایی نیز برای سرمایه گذاری در زمینه مدیریت پسماند برگزار شد که می تواند نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

پیرهادی با تأکید بر اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز حضور خوبی در نمایشگاه داشت، اظهار کرد: آتش نشانان از نیروهای تلاشگر و فداکار هستند و سازمان آتش نشانی دارای استانداردهای بین المللی است و باید تلاش کنیم در راستای افزایش سطح کیفیت خدمات رسانی به مردم، توجه ویژه ای به نیروهای خدوم این سازمان و همچنین دیگر بخش های شهرداری تهران داشته باشیم.

انتهای پیام/

۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 23483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =