نمایشگاه  باعث استحکام روابط مردم با مدیریت شهری و استفاده بهتر شهروندان از خدمات شهری می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری می تواند زمینه ارتباط مردم با مدیریت شهری را استحکام ببخشد.

حمیدرضا صارمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های مدیریت شهری در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: نمایشگاه ها می توانند بخشی از تجربیات را در حوزه های مختلف ترسیم کنند .

وی درباره میزان استقبال شهروندان از چنین نمایشگاه های تخصصی اظهار کرد: یک موضوعی که نمی توان انکار کرد این است که سرمایه اجتماعی ما در مواجهه با مدیریت شهری ضعیف است. این مشکل تنها مربوط به شهرداری تهران نیست بلکه بیشتر شهرداری ها با این مساله روبه رو هستند و باید موانع و چالش های این مساله مطالعه و بررسی شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: باید دید که چند درصد از مردم در موضوعات عمومی شرکت می کنند. باید سعی کنیم تا از سرمایه اجتماعی به نفع مدیریت شهری کمک بگیریم.

وی با اشاره به اینکه چنین نمایشگاه هایی می تواند مورد استقبال شهروندان قرار گیرد، بیان کرد: اما باید موانع عدم حضور مردم شناسایی شود.

صارمی یادآور شد: به هر حال این نمایشگاه تخصصی عملکرد مدیریت شهری را شفاف سازی می کند. بسیاری از منافذ و فسادهایی که گاها در مجموعه شهرداری ها به وجود می آید به دلیل عدم شناخت مردم نسبت به قوانین و مقررات حوزه شهری است. به دلیل ضعف در این حوزه به راحتی مورد سود استفاده قرار می گیرند و شرکت های کارگزار در این میان به وجود می آید. باید  در برگزاری نمایشگاه ها از حالت سوری بودن خارج شویم و به صورت دائم به شهروندان اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد: با اطلاع رسانی درست مردم می توانند با مقررات و قوانین حوزه شهری آشنا شوند و خدماتی که شهرداری می تواند به آنها ارائه کند به راحتی آشنا شوند.

به گفته معاون شهردار تهران؛ مردم باید بتوانند با نهاد مدیریت شهری به صورت مداوم ارتباط داشته باشند و این اتفاق می تواند در رویدادهای نمایشگاهی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 23484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =