توجه به گردشگری در نمایشگاه موجب جذابیت برای عموم شده بود

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بر این باور است که قضاوت درباره عملکرد این دوره مدیریت شهری تنها بعد از ۱۰ ماه فعالیت زود است.

حجت الاسلام سید محمد آقامیری درباره ارزیابی خود از نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، گفت: خوشبختانه در حوزه عملکردی، شهرداری تهران مرحله به مرحله طرح‌ها و وظایفی که برعهده دارد را گزارش می دهد و ما نیز در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر به صورت ویژه پیگیر اجرای مصوبات شورای شهر تهران هستیم تا بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران تحقق یابد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری افزود: نمایشگاه  در کل خوب بود. به نوعی هر منطقه و سازمانی توانسته بود گزارشی از فعالیت های خود ارائه دهد. البته برخی از  غرفه‌ها نسبت به وسعت عملکردی خود نتوانسته بودند کلیت را در نمایشگاه ارائه دهند در حالی که بنده به عنوان یک عضو شورای شهر تهران به خوبی می دانم که وسعت عملیاتی آنها بیشتر از آن چیزی است که در نمابشگاه ارائه شده بود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران ادامه داد: برخی از غرفه‌ها نیز با قدرت در این نمایشگاه شرکت کردند. نگاه عمده توسعه گردشگری بود که نگاه خوبی است و مردم بیشتر این نگاه را دوست دارند چرا که دنبال بحث های تخصصی نیستند. البته در این میان مخاطبان حرفه ای هستند که دنبال موضوعات تخصصی هستند.

وی بیان کرد: مخاطبان حرفه‌ای از راه های دیگر می توانند اطلاعات تخصصی را به دست آورند اما اگر می خواهیم مردم از دستاوردهای مدیریت شهری آگاهی پیدا کنند نگاه گردشگری می تواند برای آنها جاذبه داشته باشد.

آقا میری تصریح کرد: به طور طبیعی قضاوت کردن درباره عملکرد شهرداری تهران اکنون زود است اما می توان درباره برنامه های شهرداری تهران قضاوت کرد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ریل گذاری های خوبی در این زمینه انجام شده و کسب درآمدهای مناسبی نیز تا کنون انجام شده است، تاکید کرد: تمام این موارد منوط بر این است که نیروی قوی پشت کار قرار بگیرند و تمام سازمان ها و مناطق دست به دست هم دهند تا این برنامه ها به نتیجه برسد. اگر این اتفاق بیفتد، بسیار خوب است چرا که مردم می توانند تغییر را در سطح شهر احساس کنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در کل روند  اداره شهر تهران در دوره جدید، یک روند صعودی است، گفت: اما با گذشت ۹ ماه از  فعالیت این دوره مدیریت شهری، انتظار نداریم که شهرداری تهران کار خاصی را انجام دهد چرا که این زمان برای تحول های بنیادی کم است.

وی افزود: در حال حاضر کارهای خدماتی در سطح شهر تهران خوب شده است. بحث های نظافت و فضای سبز و حمل و نقل به نسبت بهتر شده است. البته اگر به نسبت سال گذشته که کرونا بود مقایسه کنیم در حوزه حمل و نقل با ازدیاد مسافر روبه رو هستیم اما در زمینه افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/

۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: 23549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =