آغاز احداث دو بوستان جدید در منطقه ۱۰؛ به زودی/ آخرین وضعیت بازسازی میدان جمهوری

شهردار منطقه ۱۰ گفت: با توجه به اینکه فرایند ماده ۹ تملک دو باغ در منطقه به اتمام رسیده، امیدواریم این باغات توسط مراجع قضایی در اختیار شهرداری قرار گیرد. به نظر می‌رسد کلنگ احداث دو بوستان را در ماه‌های آینده بر زمین زده خواهد شد.

رضا شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره آخرین اقدامات انجام شده در این منطقه توضیح داد: در بحث املاک ریزدانه محور قزوین، که پهنه S* داشتند و بر اساس ضابطه نمی توانستند هیچ فعالیتی انجام دهند، پس از ۱۱ سال موفق شدیم این پهنه را با مصوبه کمیسیون ماده پنج به ‌M* تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه این تغییر پهنه کمک شایانی به ساخت و ساز املاک ریزدانه در محور قزوین خواهد کرد، تصریح کرد: دفاتر تسهیلگری ما نیز در این رابطه اقدامات خود را آغاز کرده اند.

شهردار منطقه ۱۰ درخصوص گسترش فضای سبز و توجه زیرساختی به این موضوع عنوان کرد: تملک دو باغ از باغات منطقه یعنی باغ عزیز در محور رنجبر و باغ جعفریان در محله بریانک را به نتیجه رساندیم و وجوه آنها را پرداخت کردیم. با توجه به اینکه فرایند ماده ۹ تملک به اتمام رسیده امیدواریم این باغات توسط مراجع قضایی در اختیار شهرداری قرار گیرد. به نظر می رسد کلنگ احداث دو بوستان را در ماه های آینده خواهیم زد. همچنین بوستان نظر که در ماه های قبل تملک شده بود به شهرداری واگذار و احداث آن آغاز شده که در ماه آتی به بهره برداری خواهد رسید.

اسناد مناقصه پروژه بازسازی میدان جمهوری به زودی آماده می شود

وی در پایان در توضیح آخرین وضعیت بازسازی میدان جمهوری اسلامی نیز خاطرنشان کرد: به واسطه دغدغه و حساسیتی که سازمان زیباسازی به درستی روی پروژه بازسازی میدان جمهوری اسلامی دارد، کار مطالعاتی آن به طول انجامیده، با این حال امیدواریم در این ماه بتوانیم اسناد مناقصه این پروژه را آماده کنیم.

*پهنه تجاری (s): پهنه‌ تجاری قسمت هایی از شهر است که وجه غالب آن، کار و فعالیت بوده و سهم سکونت در آن بسیار محدود است.

پهنه مختلط (M): پهنه مختلط مناطقی از تهران را شامل می‌شود که در آنها، شهرداری اجازه ساخت‌وسازهای توام یعنی کاربری مسکونی و تجاری را با هم می‌دهد.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 23585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =