جزییات  برنامه‌های شهردار تهران در سفر به عراق

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری جلسات متعدد با عتبه عالیه علویه (نجف)، عباسیه و حسینیه(کربلا) و عسگریه (سامراء) خبر داد و گفت: درخصوص برنامه های شهرداری و همکاری با تولیت های عتبات عالیات در بهتر برگزار شدن مراسم با شکوه اربعین با مسوولان عراقی بحث و تبادل نظر شد

محمد امین توکلی زاده در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به سفر علیرضا زاکانی و هیات همراه به کشور عراق گفت:  ستاد اربعین حسینی با دستور شهردار تهران کار خود را آغاز کرد و جلساتی نیز در این خصوص در تهران برگزار شد.
وی با اشاره به تشکیل کمیته های تخصصی در ستاد اربعین افزود: این کمیته ها شامل مباحثی چون حمل و نقل، خدمات شهری و موضوعات اجتماعی و فرهنگی و رسانه ای است که در راستای تداوم برنامه های این ستاد تشکیل شده است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در جلسات ستاد اربعین سوابق این برنامه به دقت مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: در جریان جلساتی که برگزار شد وظایفی که از گذشته برعهده ستاد بود احصاء و آسیب شناسی نسبت به اقدامات گذشته انجام و در نهایت برنامه ریزی های جدید آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه سفر کوتاه شهردار تهران به کشور عراق در همین راستا انجام شد، بیان کرد: این سفر در راستای بررسی امکانات، موضوعات و مسائلی که شهرداری تهران در مراسم اربعین برعهده دارد، انجام شد.
توکلی زاده با بیان اینکه در جریان این سفر شهردار تهران چندین دیدار و ملاقات با مسئولان عراقی در شهرهای نجف، کربلا برگزار کرد، خاطرنشان کرد: به منظور بررسی مقدمات برگزاری مراسم اربعین در شهر نجف جلسه ای با عتبه علویه برگزار شد و موضوعات زائران در نجف مورد بررسی قرار گرفت و نظرات مسئولان تولیت نجف که میزبان زائران حسینی هستند استماع شد.
معاون شهردار پایتخت تاکید کرد در این سفر بازدیدی از صحن حضرت زهرا (س) به عنوان یکی از مکان های اسکان زائران انجام شد.
وی همچنین با بیان اینکه زاکانی در شهر کربلا جلسات جداگانه ای را با عتبه عباسیه و حسینیه داشت، تاکید کرد: در دیدار با تولیت حرم حضرت عباس (ع) شهردار تهران دیداری با آیت الله صافی داشت. در این جلسه برنامه های شهرداری تهران در سال های گذشته در ایام اربعین مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از برنامه های امسال شهرداری تهران ارائه شد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه در این جلسه همچنین دیدگاه های آیت الله صافی درباره بهتر برگزار شدن مراسم اربعین شنیده شد، گفت: نکات مهمی را تولیت حرم حضرت عباس (ع) مطرح کرد که می تواند در کیفیت بخشی به مراسم باشکوه اربعین تاثیرگذار باشد.
وی افزود: مقرر شد نظرات شهرداری تهران و عتبه عباسیه به صورت یک دستورالعمل تهیه شود تا در جریان مراسم اربعین مورد استفاده قرار گیرد.
توکلی زاده همچنین با اشاره به برگزاری جلسه ای با آیت الله شیخ مهدی کربلایی تولیت حرم امام حسین (ع) ادامه داد: شهردار تهران گفت و گوی مفصلی با تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) داشت که درباره تعامل و همکاری تولیت با شهرداری تهران موضوعاتی مطرح شد.
وی با اشاره به سایر دیدارهای زاکانی در جریان این سفر بیان کرد: همچنین شهردار تهران در طول این سفر کوتاه دیدارهایی را با معاون شهردار نجف، استاندار  و شهردار کربلا، تولیت حرمین عسگرین، شیخ قیس خزعلی دبیر کل عصائب اهل حق، شهردار بغداد، سید عمار حکیم، فاتح فیاض فرمانده حشدالشعبی و مدیران ارشد سفارت ایران در عراق داشت.
 به گفته توکلی زاده؛ در کنار جلساتی که شهردار تهران با مقامات شهر بغداد و تولیت های حرمین شریفین داشت، بازدید از مواکب ابرانی و بررسی مشکلات و نواقص آنها در خدمات رسانی به زائران نیز انجام شد.
انتهای پیام/
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
کد خبر: 23668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =