سند رسمی مالکیت زمین بوستان ۵۰۰۰ متری تهران ویلا به نام شهرداری تهران انتقال یافت

سرپرست اداره کل حقوقی شهرداری تهران از انتقال سند مالکیت زمین پارک تهران ویلا به نام شهرداری تهران خبر داد.

سعید کرمی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت:  سند رسمی مالکیت زمین پارکِ تهران ویلا که اخیراً در مصاحبه تلویزیونی شهردار محترم تهران به آن اشاره شد، به نام شهرداری تهران منتقل شد. 
وی افزود: پس از پیگیری های مستمر و فشرده حقوقی، سند زمین پارک تهران ویلا پس از ۶۰ سال به نام شهرداری تهران انتقال قطعی یافت.
سرپرست اداره کل حقوقی شهرداری تهران ادامه داد: به دلیل عدم تکمیل فرایند انتقال رسمی سند به نام شهرداری در سالیان گذشته، این زمین مورد طمع افراد سودجو و زمین خوار قرار گرفته بود و زمین خواران حتی، فرآیندهای گسترده قضایی را برای تثبیت مالکیت جعلی و ادعایی خود و تعرض به مالکیت شهرداری، پیش برده  و موفق شده بودند آرایی را از محاکم قضایی به نفع خود اخذ کنند. 
وی بیان کرد: با ورود به موقع و جدی مجموعه حقوقی شهرداری تهران و طرح شکایت کیفری علیه جاعلین و زمین خواران و مواجه شدن آنان با برخورد سنگین قضایی، نهایتاً جعلی بودن سند آنها و حقانیت شهرداری در مالکیت زمین ثابت و با کمک و همراهی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۷ تهران سند رسمی مالکیت زمین به نام شهرداری منتقل و مالکیت شهرداری نسبت به زمین پارک تهران ویلا تثبیت قطعی شد. 
 کرمی یادآور شد: مساحت زمین حدود ۵۰۰۰ مترمربع و در نقطه بسیار ارزشمند شهر تهران واقع شده است. 
وی تاکید کرد: با این اقدام به موقع میلیاردرها تومان اموال شهرداری که محل تعرض قرار گرفته بود، از دسترس زمین خواران خارج و به بیت‌المال اعاده شد.
سرپرست اداره کل حقوقی شهرداری در پایان از تلاش های مدیران و کارشناسان حقوقی شهرداری، شهردار منطقه ۲ و همکاران سازمان املاک و مستغلات و نیز مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب  ناحیه ۳۷ تهران به ویژه بازپرس شعبه اول آن دادسرا در پیگیری موضوع و احیای حقوق عامه قدردانی کرد.
انتهای پیام/
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
کد خبر: 23669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =