اختصاص ۷۷ میلیون یورو از سوی دولت برای تأمین ۱۱۳ دستگاه واگن/ تکمیل خطوط مترو ضرورت اولیه شهرداری است

شهردار تهران با بیان اینکه برای تأمین ۱۱۳ دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران وارد انعقاد قرارداد شده‌ایم، گفت: دولت برای این امر ۷۷ میلیون یورو اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خط ۱۰ مترو ۴۴ کیلومتر است و ۳۵ ایستگاه دارد، اظهار کرد: این خط در دو فاز اجرا می شود که فاز اول امسال و فاز دوم سال آینده آغاز خواهد شد.

شهردار تهران با اعلام اینکه امکانی ایجاد می شود که ۶ منطقه شامل مناطق یک تا پنج و منطقه ۲۲ می توانند از ظرفیت خط ۱۰ استفاده کنند، یادآور شد: بیشترین ایستگاه های این خط در منطقه ۲۲ تهران واقع شده است.

وی همچنین تصریح کرد: افق و چشم انداز بسیار خوبی برای این خط پیش بینی شده و از تقاطع با سایر ایستگاه ها نیز استفاده می شود تا بتوان ظرفیت بسیار خوبی را برای خطوط دیگر ایجاد کرد.

زاکانی با بیان اینکه مترو برای ما یک اولویت قطعی محسوب می شود، تصریح کرد: به دنبال تکمیل هفت خط مترو به عنوان یک ضرورت اولیه هستیم و چهار خط باقی مانده نیز که با خط ۱۰ آغاز می شود در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نیاز هفت خط مترو به ۷۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل، گفت: ایجاد چهار خط دیگر نیز به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است. راهی که ما انتخاب کردیم مولدسازی پیرامون ایستگاه ها و توسعه مبتنی بر بازنگری برای خلق منابع است.

شهردار پایتخت تأکید کرد: این موضوع هم به نفع مردم خواهد بود، هم برای شهر عایدی خواهد داشت و هم پروژه های مترو را تکمیل خواهد کرد.

وی از پیگیری برای تأمین هزار و ۵۰ دستگاه واگن خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۲۰ دستگاه از داخل و ۶۳۰ دستگاه نیز از خارج از کشور تأمین خواهد شد. در حال حاضر مقدمات برای تأمین ۶۳۰ دستگاه در دولت فراهم شده و بانک مرکزی اقدامات ویژه را برای تأمین ۱۵ درصد منابع انجام داده و مسیر همواری ایجاد شده که آینده خطوط مترو رقم بخورد.

زاکانی با بیان اینکه برای تأمین ۱۱۳ دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران وارد انعقاد قرارداد شده ایم، خاطرنشان کرد: دولت برای این امر ۷۷ میلیون یورو اختصاص داده است. همچنین برای ۲۲۰ دستگاه نیز با مپنا وارد مذاکره شده و تفاهم نامه ای را نیز آماده کرده ایم که امیدواریم از دو سال آینده، واگن ها را در اختیار خطوط قرار داده و تا سه سال آینده تکمیل واگن ها برای خطوط را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 23680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =