برگزاری جشنواره‌ شاتوت در دهستان سولقان

سومین جشنواره شاتوت و نمایشگاه محصولات محلی دهستان سولقان از ۲۲ تیرماه آغاز شده و تا فردا ۲۴ تیرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، سومین جشنواره شاتوت سولقان با حضور مدیران شهری و محلی و باغداران این منطقه از ۲۲ تیرماه آغاز شد و تا فردا میزبان شهروندان و گردشگران است.

محمد تاجیک بخشدار کن با اعلام این خبر که جشنواره شاتوت پس از دو سال شیوع کرونا، امسال با همت شهرداری مناطق ۵ و ۲۲ جان دوباره‌ای گرفت، اظهار داشت: میوه شاتوت ثبت ملی شده و یکی از برندهای محله کن به شمار می‌رود و این جشنواره فرصتی است تا باغداران محصولات خود را به صورت مستقیم و با قیمت پایین‌تری به نسبت بازار به فروش برسانند.

وی افزود: در جشنواره امسال ۴۰ غرفه توانمندسازی زنان روستایی برپا شده که تعداد ۱۰ غرفه از آنها مربوط به باغداران این منطقه است.
بخشدار کن با بیان اینکه بهترین، مرغوب‌ترین و درجه یک ترین شاتوت پایتخت در دهستان سولقان برداشت می‌شود، ادامه داد: دهستان سولقان شامل ۱۳ روستای کن است که شاتوت، گیلاس، گردو و خرمالو از اصلی‌ترین میوه‌های آن به شمار می‌رود.

تاجیک با اشاره به زمان برگزاری جشنواره، اذعان داشت: جشنواره شاتوت از ۲۲ تا ۲۴ تیرماه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، میزبان گردشگران و شهروندان تهرانی خواهد بود. در این جشنواره عموم مردم می‌توانند علاوه بر خرید شاتوت، با محصولات خانگی و روستایی آشنا شده و خریداری کنند.

بخشدار کن با اشاره به کیفیت بالای میوه‌های این منطقه اظهار داشت: خوشبختانه باغداران ما هرساله با توجه ضوابط،‌ مقررات و کمک‌های جهاد کشاورزی، بیشتر به سمت علمی شدن و بهره‌وری بالاتر حرکت کرده و صد درصد محصول باکیفیت‌تری را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی در پایان تاکید کرد: غرب تهران یکی از قطب‌های گردشگری پایتخت است و برگزاری جشنواره‌های این چنینی، فرصتی برای احیای فرهنگ گردشگری و معرفی روستای کن و سولقان به تمام شهروندان تهرانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 23742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =