هیچ درخواستی از سوی مردم روی زمین باقی نمانده است

شهردار منطقه ۱۰ تاکید کرد: بیش از ۴۵۰ درخواست مردمی در سال گذشته از سوی مردم دریافت کردیم. خوشبختانه هیچ درخواستی از سوی مردم روی زمین باقی نمانده و به کشوها نرفته است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «ناصر امانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران به صورت سرزده و بدون اطلاع‌ قبلی از محله بریانک بازدید کرد و در ادامه، با «رضا شرفی» شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۱۰ و همچنین شورایاران محله بریانک در سرای این محله دیدار کرد.

وی درباره این بازدید گفت: من هر هفته بدون اطلاع قبلی به مدیران شهری از محلات مختلف شهر تهران بازدید می‌کنم تا بدون واسطه، مشکلات و مسائل محلات را از نزدیک مورد شناسایی قرار دهم. در این راستا، امروز از محله بریانک بازدید کردم.

این عضو شورای شهر تنظیف معابر، وضعیت انهار، جداول و مخازن، حضور تیرهای برق در میانه معابر و کوچه‌ها و همچنین بوی نامطبوع را از جمله مسائل اصلی محله بریانک برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد بافت مسکونی منطقه ۱۰ فرسوده است. از سویی، افت نوسازی مشهود است ولی نمای محله قابل زیباسازی است. بسیاری از این ساختمان‌های فرسوده ناایمن هستند و همین مسئله می‌طلبد در راستای ایمن‌سازی و زیباسازی این ساختمان‌ها اقدام شود.

«رضا شرفی» شهردار منطقه نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سرانه‌های خدماتی، آموزشی، فرهنگی و فضای سبز منطقه تصریح کرد: بحث مهم منطقه ۱۰، پایداری نگهداشت آن است. متاسفانه منطقه و به ویژه ناحیه یک، با موضوع پیمانکاری خدمات شهری روبه‌رو است و با افزایش حقوق کارگران و خدمات، قیمت تعیین‌شده برای ارائه خدمات موجب شده با موضوع عدم استقبال پیمانکار روبه‌رو باشیم.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه فنی و عمران در منطقه طی ۹ ماهه اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از مقاطع انهار منطقه اصلاح شده و به کانیوو جانبی در حال تغییر هستند. همچنین اقدامات بسیاری در حوزه عمرانی از درب منازل شهروندان انجام شده و بسیاری از معابر آسفالت‌ مکانیزه شده‌اند.

شهردار منطقه با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در حوزه نوسازی جداره‌ها ابراز داشت: بسته‌های تشویقی مختلفی از سوی شهرداری برای نوسازی ارائه شده است. در این چارچوب، موفق شدیم موافقت کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری املاک زیر ۵۰۰ متر را در خیابان قزوین دریافت کنیم که می‌تواند موجب تحول در این خیابان و نوسازی گسترده‌ای شود.

شرفی با بیان اینکه وضعیت محور رنجبر بعد از سال‌ها بلاتکلیفی تعیین تکلیف شد، عنوان کرد: حدود چهار هکتار از زمین‌های مردم که سال‌ها در طرح تفصیلی قرار داشت و نه امکان نوسازی املاک خود و نه امکان فروش آن را داشتند، با این اقدام آزاد شد که بی‌تردید افزایش رضایتمندی شهروندان از مدیریت شهری را به همراه خواهد داشت.

وی یکی از مسائل اساسی منطقه ۱۰ را موضوع کسر پارکینگ برشمرد و با اشاره به نهضت آغاز شده پارکینگ‌سازی در این منطقه یادآور شد: در پویش قرار خدمت، توانستیم مصوبه‌ای را از مدیریت عالی شهری دریافت کنیم که مانند ندارد. بر این اساس، توانستیم موافقت مدیریت شهری را برای تخصیص اعتبار برای تملک املاک جهت ساخت پارکینگ دریافت کنیم که در این چارچوب، پنج پروژه تعریف شده و دو پروژه نیز از قبل تصویب شده بود.

شرفی با اشاره به انجام هفتگی ملاقات مردمی در منطقه و مساجد سطح منطقه نیز بیان کرد: بیش از ۴۵۰ درخواست مردمی در سال گذشته از سوی مردم دریافت کردیم. خوشبختانه هیچ درخواستی از سوی مردم روی زمین باقی نمانده و به کشوها نرفته است. همه درخواست‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است به گونه‌ای که ۵۵ درصد درخواست‌ها به صورت کامل انجام شده و مابقی هم موضوعاتی هستند که شهرداری منطقه به تنهایی نمی‌تواند در مورد آنها اقدامی انجام دهد. 

انتهای پیام 

۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 23830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =