مطالبات قابل توجه شهرداری منطقه سه از نهادهای دولتی و خصوصی

گزارش حسابرسی از منطقه سه شهرداری تهران برای سالهای مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ در جلسه هفتاد و نهم شورای اسلامی شهر تهران قرائت شد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و نهمین جلسه شورا با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ گزارش حسابرسی از سالهای ۹۶ تا ۹۹ تهیه شد، اظهار کرد: بیش از سه هزار نفر ساعت در کمیسیون برنامه و بودجه برای تهیه این گزارشات فعال بودند.

وی با اعلام اینکه در چهار سال دوره پنجم مدیریت شهری حتی یک گزارش حسابرسی نیز دریافت و قرائت نشد، خاطرنشان کرد: در کمیسیون برنامه و بودجه بیش از یک هزار صفحه پاورپوینت گزارش حسابرسی تهیه شده است.

نماینده موسسه حسابرسی منطقه اطمینان بخش به عنوان حسابرس منطقه ۳ شهرداری تهران در این جلسه به مغایرت‌های موجود در گزارش حسابرسی سال ۹۶ تا ۹۹ در بخش‌های مختلف اشاره و بندهای این گزارش را در خصوص املاک، صدور پروانه ساخت، نیروی انسانی و هزینه‌های منطقه، درآمدهای مستمر و غیرمستمر و وصول درآمدها از طریق کارگذاری‌ها را قرائت کرد. بیش از چندین بار رفع اشکالات در این گزارش انجام شده است.

دولت باید سهم خود را در بخشودگی ۵۰ درصدی عوارض بافت فرسوده پرداخت کند

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری منطقه سه مکلف است شفاف سازی در خصوص ابهامات واگذاری ملک ملاصدرا در جوار اتوبان شهید چمران را انجام دهد.

میثم مظفر با بیان اینکه هتل بین المللی دیدار پروژه مشارکتی بوده که بیش از ۱۰ سال از انعقاد قرارداد آن گذشته است، یادآور شد: این طرح تا سال ۹۹ تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که چون از املاک شهرداری به شمار می رود، باید هرچه سریعتر پیشرفت آن حاصل شود.

وی با اعلام اینکه ۳۶ میلیارد تومان چک برگشتی در این منطقه از سالهای دور باقی مانده است، خاطرنشان کرد: شهرداری برای وصول این چک ها به صورت جدی اقدام کند. مانده مطالبات شهرداری از بنیاد مستضعفان نیز پیگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دولت باید مبلغ تخفیفی که در بخشودگی ۵۰ درصدی عوارض در بافت فرسوده ایجاد شده، پرداخت کند، گفت: این بدهی بیش از ۹ میلیارد تومان است و باید پرداخت شود. همچنین انتقال درآمدهای پروژه های سنواتی به دارایی های منطقه با ارزش ۶۴ میلیارد تومان از جمله در خصوص پروژه نونهالان باید صورت بگیرد.

مطالبات قابل توجه شهرداری منطقه ۳ شهرداری تهران از نهادهای دولتی و خصوصی

شهردار منطقه سه در واکنش به موارد مطرح شده از سوی رئیس کمیته بودجه در خصوص ملک محدوده چمران، اظهار کرد: این پروژه دارای گزارش رسمی است و در حال حاضر موضوعات عوارض نیز تعیین تکلیف و مبالغ دریافت شده است.

حمید جوانی همچنین تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی هتل دیدار ۲۲ درصد است و از شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ این طرح مجددا آغاز شده و با توان ۸۰ درصد ظرفیت فیزیکی کارگاه، طرح در حال اجراست.

وی با بیان اینکه از ۳۶ میلیارد تومان چک برگشتی ۲۴ میلیارد تومان تنها به یک ملک مرتبط است، یادآور شد: اقدامات قانونی برای رفع این مسئله انجام شده و امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

شهردار منطقه سه با بیان اینکه مطالبات شهرداری تهران از دستگاه‌ها مشخص شده است، تصریح کرد: عدد مطالبات شهرداری منطقه سه از ارگان ها قابل توجه است و تا پایان سال این مطالبات از نهادهای دولتی و خصوصی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با اعلام اینکه آخرین گزارشات پروژه نونهالان دقیق نیست، گفت: این پروژه دو سال قبل به پایان رسیده که آخرین گزارش به حسابرس ارائه خواهد شد تا گزارشات آینده دقیق تر ارائه شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از فروش فضاهای فرهنگی و اجتماعی در منطقه سه از جمله سرای کاووسیه و نگارخانه زمرد گفت: فضاهای فرهنگی و اجتماعی که متعلق به مردم است نباید به فروش برسد و شهرداری منطقه سه باید موارد را پیگیری کند.

سوده نجفی با بیان اینکه رسانه ها و شبکه های اجتماعی دوره قبل بارها از فساد و رانت در مناطق خبر داده بودند، گفت: گزارش ارائه شده، مرتبط با دوره ما نیست اما حسابرس باید اعلام کند که این رانت در آن دوره اتفاق افتاده است یا خیر؟

گفتنی است گزارش حسابرسی شهرداری منطقه سه برای سالهای ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ جهت رفع نواقص و اصلاحات با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 23889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =