افتتاح مرکز «ورزشماند» و «غرفه معاینه فنی پسماند» در منطقه ۱۰

مراکز «ورزشماند» و «غرفه معاینه فنی پسماند» منطقه ۱۰ ظهر امروز افتتاح شدند. 

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، مرکز «ورزشماند» و «غرفه معاینه فنی پسماند» منطقه ۱۰ پیش از ظهر امروز با حضور «محمد مهدی عزیزی» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، «رضا شرفی» شهردار منطقه ۱۰ و جمعی دیگر از مدیران شهری افتتاح شدند. 

در ابتدا، «غرفه معاینه فنی پسماند» منطقه ۱۰ که در کنار مرکز سیار معاینه فنی خیابان شهید رنجبر قرار دارد، از سوی یکی از شهروندانی که در این مکان برای تشکر از مدیران شهری درخصوص اجرای طرح های مبتکرانه محیط زیستی و مدیریت پسماند حضور یافته بود، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. 

در این مرکز، در قبال دریافت و تحویل پسماند خشک از سوی شهروندان، اعتباراتی به آنها برای استفاده در مرکز سیار معاینه فنی خیابان شهید رنجبر داده می شود. همچنین در این مرکز، انواع بیمه نامه در قبال دریافت و تحویل پسماند خشک صادر و در اختیار شهروندان قرار می گیرد. 

در ادامه این مراسم، مرکز «ورزشماند» در خیابان هاشمی، با حضور مدیران شهری تهران افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. در این مرکز، در قابل دریافت پسماند خشک، اعتباراتی برای خرید لباس و لوازم ورزشی به شهروندان داده می شود. 

در حاشیه این مراسم، «حمید ناصحی» معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۰ از انعقاد پنج تفاهم نامه همکاری با مغازه های خیابان هاشمی خبر داد و گفت: براساس این تفاهم نامه، به شهروندانی که پسماند خشک خود را به مراکز  پسماند، تحویل بدهند، فیش هایی داده می شود و آنها می توانند با این فیش ها از مغازه هایی که مورد قرارداد با ما هستند، خریدهایی همراه تخفیف داشته باشند.  

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما افزایش چنین قراردادهایی با سایر مغازه ها و مراکز است، اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون هزار مخزن جدید خریداری و در نقاط مختلف نواحی سه گانه مستقر شده اند که موجب شده هیچ مخزن قدیمی و خرابی را در سطح منطقه شاهد نباشیم. 

معاون خدمات شهری و محیط زیست همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی منطقه برای مقابله با عوامل غیرمجاز جمع آوری پسماند به مدیران سازمان مدیریت پسماند ارائه کرد. 

«رضا شرفی» شهردار منطقه ۱۰ نیز در این مراسم تصریح کرد: انتظار ما از طرح هایی که در قالب دستورالعمل از سوی سازمان مدیریت پسماند ابلاغ می شوند، آن است که موجب تشویق و ترغیب مردم به تحویل پسماند خشک و ارزشمندشان شود. 

وی با اشاره به ضرورت آموزش های شهروندی درخصوص مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا خاطرنشان کرد: افزایش زیرساخت ها و تامین نیازهای مردم در ازای دریافت پسماند خشک آنها، به نظر می رسد اثر مثبتی به همراه داشته است. براین اساس، اگر با این روش ها، پسماندهای خشک شهروندان را بتوانیم جمع آوری کنیم، شاید نیازی هم نباشد که هر روز مخازن جمع آوری و تخلیه شوند. 

شهردار منطقه ادامه داد: من حاضرم سه «روز بازار» در نقاط مختلف منطقه ایجاد کنم ولی در مقابل آن، دریافت و تحویل پسماند خشک داشته باشیم. با این کار، هم از کودکان کار و کتفی ها محافظت و حمایت می کنیم و هم راهی برای کاهش جمع آوری پسماند از سوی عوامل غیرمجاز است. 

انتهای پیام 

۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: 23905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =