رتبه اول شهرداری منطقه ۱۵ در نوسازی بافت‌های فرسوده

شهردار منطقه ۱۵ گفت: با نوسازی ۳۶۷ پلاک در این منطقه، تاکنون ۳۱  درصد از بافت فرسوده نوسازی شد تا این منطقه رتبه اول نوسازی مناطق ۲۲ گانه را به دست آورد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ با اشاره به اینکه این منطقه رتبه پنجم مساحت بافت فرسوده شهر تهران را داراست، گفت: در این محدوده ۲۹۵ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۹.۵ درصد از مساحت منطقه را در بر گرفته است.

او اضافه کرد: وجود دفاتر توسعه محلی در محلات اتابک، هاشم آباد، طیب، ولیعصر، شوش، مینابی و استقرار مسئول نوسازی بافت فرسوده در معاونت شهرسازی و معماری، این منطقه را در طرح های بهسازی محیطی و ارائه خدمات به شهروندان در بافت فرسوده پیشگام کرده است.

صباغ ادامه داد: حدود ۳۱  درصد این بافت تاکنون نوسازی شد، به گونه ای که رتبه نخست بین مناطق ۲۲ گانه در نوسازی پلاکی بافت فرسوده در سال ۱۴۰۰ بدست آمد.

شهردار منطقه ادامه داد: ریزدانگی و ناپایداری بناها مهم ترین معضل بافت های فرسوده است که در این راستا روش تجمیع به عنوان ضرورتی انکارناپذیر مطرح می شود.

او اظهار داشت: شهروندان باید مطلع شوند با تجمیع پلاک های ریزدانه هیچ حقی از آنها ضایع نمی شود و حتی پلاک های آنان  ارزش افزوده پیدا می کند و در صورت تجمیع تمام پلاک های اطراف یک بن بست، گذر به رایگان از سوی شهرداری و به عنوان مشوق در امر نوسازی به مالکین اطراف بن بست واگذار می شود.

انتهای پیام 

۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 23960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =