دبیران بخش‌های مختلف مسابقه داستان‌نویسی «بانوی بی‌مثال» معرفی شدند

دبیران بخش‌های داستان کودک، داستان کوتاه کوتاه (مینی‌مال) و داستان کوتاه نخستین دوره مسابقه «بانوی بی‌مثال» معرفی شدند.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید علی کاشفی خوانسازی، سارا عرفانی و مریم راهی به عنوان دبیران بخش‌های داستان کودک، داستان کوتاه کوتاه (مینی‌مال) و داستان کوتاه نخستین دوره مسابقه «بانوی بی‌مثال» معرفی شدند. شرکت‌کنندگان در این مسابقه با ارائه داستانی از زندگی حضرت خدیجه(س) نخستین بانوی مسلمان و همسر پیامبر اسلام(ص)، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. 

جوایز بخش داستان کوتاه به ترتیب ۷۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون ریال، بخش داستان کوتاه کوتاه (مینی‌مال) به ترتیب ۴۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریال و بخش کودک به ترتیب ۷۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون ریال اعلام شده است و دبیرخانه این مسابقه از انتشار آثار برگزیده حمایت می‌کند. 

علاقه‌مندان تا پایان شهریور ماه فرصت دارند آثار خود را به همراه اطلاعات نویسنده (شامل نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات و شماره تماس) به نشانی bimesal1401@gmail.com بفرستند. آثاری در این جشنواره پذیرفته خواهد شد که پیش از این در جشنواره دیگری شرکت نکرده یا در جایی منتشر نشده باشد.

سید علی کاشفی خوانساری دبیر بخش کودک این مسابقه، نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار است و سابقه سردبیری فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان و سروش نوجوان را در کارنامه دارد. وی بیش از ۲۰۰ مقاله در حوزه ادبیات کودک و نوجوان منتشر کرده است و علاوه بر سردبیری ماهنامه شهرزاد، تا کنون بیش از ۱۳۰ جلد کتاب در حوزه مسائل نظری ادبیات کودک و نوجوان، تاریخ ادبیات و مطبوعات کودکان ایران منتشر کرده است.

سارا عرفانی دبیر بخش داستان کوتاه کوتاه (مینی‌مال) این مسابقه، نویسنده، مدرس داستان‌نویسی، دبیر باشگاه ادبی بانوی فرهنگ، داور کتاب سال دفاع مقدس، برگزیده کتاب سال حبیب غنی پور و برگزیده جشنواره رضوی است که دبیری مسابقات داستان کوتاه کوتاه (مینی‌مال) دبیر جشنواره‌های داستان کوتاه از جمله سوگواره‌های عاشورایی «عطر عطش»، «کلمات روضه‌خوان» و «ده» را عهده‌دار بوده است. 

مریم راهی دبیر بخش داستان کوتاه مسابقه «بانوی بی‌مثال»، نویسنده، کارشناس کتاب و ویراستار و مدرس داستان‌نویسی، کارشناس مترجمی زبان و کارشناسی ارشد زبان‌شناسی است. وی رمان‌هایی همچون یوما درباره شخصیت حضرت خدیجه(س)، برپا، فردا مسافرم، در خواب‌هایم، گنامینوها قدر آدم را نمی‌دانند، ابژه لاو، به امین بگو دوستش دارم و... را به رشته تحریر در آورده است.

مسابقه «داستان بانوی بی‌مثال» به همت مدیریت آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری و نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با واحد آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری به شماره ۹۶۶۵۳۵۲۵ تماس بگیرند یا به صفحه این مسابقه در اینستاگرام به نشانی banooye_bimesal مراجعه کنند. 

انتهای پیام 

۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 24040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =