دغدغه‌های شورایی‌ها درخصوص پایتخت

در هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران برخی اعضا توقعات و خواسته‌های‌شان‌ از شهرداری پایتخت را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان در هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تذکر به شهرداری تهران اظهار کرد: با عنایت به تصویب لایحه دو فوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها، شهرداری اقدامات صورت گرفته به منظور رعایت حقوق شهرداری و پیامدهای آن بر درآمدها را ارائه دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با توجه به تغییر فرآیندهای قانونی، اخذ هرگونه تسهیلات در بودجه سال 1402 و سایر اقدامات مرتبط مدنظر قرار گرفته شود، خاطرنشان کرد: این لایحه در مجلس تصویب شده و منتظر تأیید شورای نگهبان بودیم که 26 تیرماه این لایحه در شورا تایید شد که البته برخی اختیارات شورای اسلامی شهرها در خصوص بند 16 و 26 ماده 80 دچار محدودیت ایجاد شد.

اقراریان در ادامه یادآور شد: تغییر و تحولات عوارض شهرداری باید مورد توجه قرار بگیرد و شهرداری نسبت به پیش بینی آن در بودجه سالانه شهرداری اقدام کنند.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به استفاده های غیر متعارف از تجهیزات در میادین، اظهار کرد: شهرداری توجه ویژه به این موضوع داشته باشد و طرح تحول نگهداشت شهر تهران را تدوین کند.

زهرا شمس احسان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران هم با اشاره به تعدد آتش سوزی ساختمان ها در 6 ماه اخیر، خاطرنشان کرد: ایمنی ساختمان ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: از شهرداری تهران تقاضا داریم طرح الزام به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان های تهران در برابر آتش سوزی را با عزم جهادی مورد بررسی قرار داده و گزارشات خود را در این خصوص ارائه دهد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با اشاره به قطع 12 درخت در خیابان ولیعصر(عج)، اظهار کرد: متاسفانه این درخت ها خشک شدند و با توجه به اینکه این خیابان از جاذبه های بصری برخوردار است، از شهرداری تهران تقاضا داربم نسبت به حفظ درختان توجه بیشتری داشته باشد و علت قطع درختان را از شرکت آبفا جویا شود.

وی با بیان اینکه سازمان بوستان ها پیگیری های لازم حقوقی را انجام داده است، تصریح کرد: شهرداری هرچه سریعتر گزارش ارائه دهد و در مراجع قضایی این موضوع پیگیری شده و جرائم برای آنها در نظر گرفته شود و اگر توسط افراد خاصی این درختان خشک شده اند خاطیان مورد برخورد قرار بگیرند.

نرجس سلیمانی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد جان باختگان سیل استان فارس، یادآور شد: تقاضای ما این است که شهرداری در لایروبی مسیرهای روان آب ها اقدام کند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام/

۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 24055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =