ارائه گزارش حسابرسی مناطق ۷،۱۲ و ۲۰ شهرداری تهران

همزمان با هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی شهرداری منطقه۷، ۱۲ و ۲۰ برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ ارائه شد.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۳۰۶ گزارش معوق از دوره قبل داریم، یادآور شد: چهار گزارش معوق به منطقه هفت ارتباط دارد. در این منطقه چک های سر رسید گذشته دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که البته تا پایان سال ۹۹ بوده و اگر اقدامی در سال قبل انجام شده، اطلاعاتی را در دست نداریم.

وی ادامه داد: مشخص نیست با چه شرایطی به کارکنان تسهیلات ارائه می شود که این موضوع باید تعیین تکلیف شود. تخفیف شهرداری از عوارض بافت فرسوده ۱۱ میلیارد تومان است که باید از دولت دریافت شود.

مظفر با بیان اینکه عارضه ها و مشکلات باید برطرف شود، تأکید کرد: از این پس باید گزارشات شفاف تر و اثربخش تر ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه ما مشکلات جدی در منطقه ۱۲ داریم که مربوط به دوره قبل است، گفت: از ۹۰ واحد در این منطقه طلبکاریم. سه دانگ از پاساژ علاء الدین سهم شهرداری تهران است که اسناد مالکیت دریافت نکرده و درآمدی نداشته است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۵۵ میلیارد تومان چک های وصول نشده وجود دارد، اظهار کرد: ارزش روز این چک ها به صدها میلیارد تومان می‌رسد. وضعیت منطقه ۱۲ بسیار نامناسب است و تخلفات مالی متعددی در این منطقه مشاهده می شود و عدم انجام وظایف محول را شاهد هستیم.

وی افزود: از شهردار منطقه ۱۲ تقاضا داریم با انجام اقدامات لازم، شاهد نظم بخشی در گزارشات حسابرسی منطقه در موارد بعدی باشیم.

مظفر با اشاره به اینکه ثبت گزارشات منطقه ۲۰ شفاف نیست، خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف واگذاری پلاک های ثبتی به سرای محله بهشتی که با دستور شفاهی شهردار وقت انجام شده، بدون انعقاد قرار داد انجام شده که تخلف محسوب می شود و باید تعیین تکلیف شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در پروژه مشارکتی خلیج فارس آورده شهرداری یک هکتار بوده است، یادآور شد: با این وجود شهرداری یک ریال درآمد از این محل نداشته و شهرداری منطقه ۲۰ باید این موضوع را پیگیری کرده و گزارش جامعی ارائه دهد.

نصراله آبادیان شهردار منطقه هفت تهران گفت: بررسی بندهای حسابرسی یکی از اقداماتی بوده که در منطقه هفت انجام داده ایم و اصلاح موارد را برای سال ۱۴۰۰ مورد توجه ویژه قرار خواهیم داد.

وی افزود: بخشی از بندها وصول شده و من این قول را به اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواهم داد، روند حسابرسی در منطقه هفت تا پایان سال تسریع شود.

امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه مطالبات را پیگیری می کنیم، گفت: طرف شهرداری در پاساژ علاء الدین پیش از این فوت کرده و با ورثه در حال مذاکره هستیم.

وی با اعلام اینکه صلح با شرکت مترو به میزان ۷۵۰ میلیون تومان متعلق به سال ۹۹ بوده است، یادآور شد: زمین خیام بابت بدهی به بانک شهر داده شده است. این زمین تحویل داده شده و بخشی از بدهی از این مسیر پرداخت می شود.

گفتنی است گزارش حسابرسی شهرداری منطقه۷، ۱۲ و ۲۰ برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ با حداکثر آراء موافق به تأیید و تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

انتهای پیام/

۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 24065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =