۱۷۳ ساختمان شهرداری تهران در معرض آسیب‌پذیری بسیار زیاد هستند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته از هزار و ۷۵۹ ساختمان شهرداری تهران، ۱۷۳ ساختمان آسیب‌پذیری بسیار زیادی داشتند و ۵۲۸ ساختمان نیز در گروه آسیب‌‎پذیری زیاد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی در هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به تعارض منافع در ساخت و ساز و نمونه های شکست خورده ساختمان ها در دنیا اظهار کرد: عدم زیرساخت قانونی و در رأس آن شفافیت در ضوابط مدیریت تعارض منافع از علل شکست در این ساخت و سازهاست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: شهرداری وظیفه دارد بر ساخت و ساز در شهر نظارت و از طرفی دیگر می تواند در صورت تخلف، جرایمی دریافت کند که این موضوع اجازه گذر از ضوابط و قوانین شهرسازی را می دهد که این موضوع، نمونه تعارض وظیفه-درآمد است.

وی به تعارض منافع از نوع اتحاد نظارت کننده و نظارت شونده و نمونه های بی شمار این نوع تعارض اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه شهرداری در پروژه های بزرگ وارد می شود که می تواند از مواردی چشم پوشی کند تا سرمایه و درآمد بیشتری به دست بیاورد.

صادقی با بیان اینکه در سومین نوع تعارض، اتحاد بین قاعده گذار و مجری ایجاد می شود، اعلام کرد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته از هزار و ۷۵۹ ساختمان شهرداری تهران، ۱۷۳ ساختمان آسیب پذیری بسیاری زیادی داشتند و ۵۲۸ ساختمان نیز در گروه آسیب پذیری زیاد قرار دارند؛ همچنین از ۶۶ پل مورد مطالعه ۴۲ پل در سطح شهر هنوز مقاوم سازی نشده است.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت تعارض منافع در کشور خاطرنشان کرد: با وجود مطرح شدن این موضوع، هنوز خبری از تصویب و عدم تصویب این طرح نیست.

وی با تأکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم که این موضوع را پیگیری کنند، یادآور شد: سه کابینه دولت و سه دوره مجلس در این زمینه کوتاهی کرده اند و باعث شده تعارض منافع به نتیجه نرسد و باعث اتفاقاتی همچون متروپل شود.

صادقی با بیان اینکه معضل فساد باید مورد پیگیری و برخورد قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم می تواند پیشگام تغییرات اساسی در تعارض منافع باشد.

انتهای پیام/

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 24149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =