تغییر سیاست‌های شهرسازی با هدف بازسازی بازار تهران

‎شهردار منطقه ۱۲ در هفتمین جلسه کمیته ایمنی بازار تهران با اشاره به تغییرات طرح تفصیلی منطقه ۱۲، از تلاش برای تعیین سیاست‌های جدید شهرسازی این منطقه با هدف به‌صرفه‌کردن بازسازی بازار برای ذی‌نفعان خبر داد.

‎به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، صبح امروز، سه‌شنبه ۴ مردادماه، هفتمین جلسه کمیته ایمنی بازار تهران با حضور امیر یزدی، شهردار منطقه، حامد یزدی‌مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، عباسعلی مصرزاده، مدیرعامل شرکت فاضلاب شهر تهران، احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار و نمایندگانی از دیگر دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان نظیر وزارت بهداشت و درمان، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، شرکت‌های برق و گاز، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، سازمان نوسازی شهر تهران، ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره)، اتاق اصناف تهران، سرکلانتری هفتم نیروی انتظامی، معاونان و برخی مدیران شهری منطقه ۱۲ در سالن جلسات شهرداری منطقه برگزار شد.

در این جلسه یزدی، شهردار منطقه با تأکید بر اهتمام جدی این منطقه در نوسازی بافت فرسوده بازار تهران گفت: ما از هرگونه بازسازی و نوسازی در محدوده بازار تهران حمایت می‌کنیم تا به استاندارد لازم در حوزه ایمنی در این محدوده دست یابیم و می‌دانیم باید کاری کنیم که بازسازی برای ذی‌نفعان اعم از مالکان و... به‌صرفه باشد تا برای این کار ترغیب شوند.

وی با اشاره به تغییرات طرح تفصیلی منطقه ۱۲ افزود: در طرح تفصیلی جدید تلاش کرده‌ایم سیاست‌های لازم برای به‌صرفه‌شدن و تشویق ذی‌نفعان برای بازسازی بازار دیده شود؛ به‌نحوی که هرکس برای نوسازی بازار به ما مراجعه می‌کند، پرونده‌اش به‌سرعت تعیین تکلیف شود؛ چراکه محدوده بازار به عنوان قلب اقتصادی کشور باید به همت همه دستگاه‌های متولی به فضایی آراسته در تراز و شأن نظام و میهن اسلامی و مردم تبدیل شود.

شهردار قلب طهران ضمن یادآوری این مطلب که طی سال‌های گذشته، ایده‌های بسیاری نظیر امکان‌سنجی برای انتقال بازار طرح شده که نتیجه‌بخش نبوده، ادامه داد: در کمیسیون ماده ۵، دیدگاه‌های همه دستگاه‌های متولی نظیر استانداری، شهرسازی و... جمع‌آوری می‌شود و به شورای عالی شهرسازی به ریاست وزیر محترم راه و شهرسازی ارائه خواهد شد. ما امیدواریم تغییرات طرح تفصیلی در این کمیسیون به جمع‌بندی خوبی برسد و شاهد اتفاقات خوبی برای بازار تهران باشیم.

در ادامه گزارشی از طرح جامع ساماندهی بازار تهران (مصوب سال ۹۶) ارائه شد که بر اساس آن مقرر شد استانداری، این طرح را به ارگان‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ کند و آنها نیز تا جلسه آتی، نظر خود را در مورد جزئیات این طرح به دبیرخانه ارسال کنند. همچنین بازنگری این طرح توسط فرمانداری تهران، سازمان نوسازی و شهرداری منطقه به همراه تشکیل کارگروه‌های تخصصی در دستور کار قرار گرفت.

بررسی امکان ایجاد تونل تأسیسات شهری، برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی محدوده بازار و ارائه گزارش از وضعیت چاه‌های جذبی این محدوده از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام 

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 24183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =