امضای بیانیه «ایمنی شهر تهران» توسط داوطلبان/ پیرهادی: شورای شهر برای حمایت از مباحث ایمنی و بحران آمادگی کامل دارد

گردهمایی بزرگ دوامیان شهر تهران با هدف ترویج فرهنگ ایمنی، خود امدادی، دگر امدادی و نیز جلب مشارکت شهروندان در مدیریت حوادث و سوانح برگزار و در جریان این اجتماع، داوطلبان با امضای بیانیه‌ای تحت عنوان «ایمنی شهر تهران» آمادگی خود را برای پشتیبانی از اقدامات قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، گردهمایی بزرگ دوامیان شهر تهران صبح امروز - چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - به همت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مرکز همایش های برج میلاد با حضور شهردار تهران، جمعی از مدیران شهری و داوطلبان واکنش اظطراری محلات (دوام) شهر تهران با هدف ترویج فرهنگ ایمنی، خود امدادی و دگر امدادی و نیز جلب مشارکت شهروندان در مدیریت حوادث و سوانح برگزار شد. 

در جریان این اجتماع، داوطلبان حاضر در این مراسم با امضای بیانیه ای تحت عنوان "ایمنی شهر تهران" آمادگی خود را برای پشتیبانی از اقدامات قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران که چندی پیش در شهر تهران آغاز به کار کرد، اعلام کردند؛ همچنین تقدیر از اعضای گروه های دوام که در اجرای پویش جهادی واکسیناسیون شهرداری تهران در سطح مناطق و محلات نقش فعال و موثر داشتند و پخش فیلم مستند از دیگر بخش های این گردهمایی بود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: اعضای دوام، نقش آفرین در حوزه سلامت و ایمنی مردم و آموزشگران این حوزه هستند و برای حفظ جان مردم دغدغه دارند و تلاش می کنند؛ فعالیت شما به گونه ای است که وقتی در حوزه آموزش ورود می کنید، جنبه امر به معروف و نهی از منکر دارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مشارکت مردم در کارها نباشد، توفیقی حاصل نمی شود، افزود: در چندین سال گذشته توجه به گروه‌های دوام کمتر شد اما امیدواریم در این دوره از مدیریت شهری خدمت خوبی به مردم صورت بگیرد و مشارکت مردم در سطح حداکثری باشد. 

پیرهادی با بیان اینکه ایمنی از موضوعاتی است که در تهران به آن نیازمندیم و باید به آن توجه کنیم، ادامه داد: بر همین اساس حمایت از شما حائز اهمیت است چرا که باعث می شود در موقع بحران، کاهش تلفات و خسارات مالی داشته باشیم.

این عضو شورا اصافه کرد: باید برنامه ریزی کافی برای آموزش حوزه بحران انجام شود و در حوزه ایمنی اگر طرح و لایحه ای به شورا ارائه شود، آمادگی هر گونه همکاری وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به بحران کم آبی در کشور و تهران عنوان کرد: ۳۰ درصد از مخازن آبی شهر تهران نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و میزان بارندگی امسال تاکنون ۱۸۰ میلیمتر بوده در حالی که در سال گذشته تا این موقع ۲۷۰ میلیمتر بوده، بنابراین نقش شما در آموزش به شهروندان برای مصرف بهینه آب بسیار تاثیرگذار است. 

انتهای پیام/

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 24216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =