اجرای رویداد بزرگ هنری کالیگرافی نشان عاشقی برای نخستین بار/ ۸۶درصد پله‌برقی‌ها فعال است

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: تلاش داریم که بگونه‌ای در کنار مردم بایستیم که فعالیت‌هایشان در محرم دچار کندی نشود و همچنین این کار مردمی حاکمیتی نشود.

به گزارش خبرنگار شهر، چهارشنبه -پنجم مرداد ۱۴۰۱- نشست خبری مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درخصوص تشریح فعالیت‌های این سازمان در آستانه فرارسیدن ماه محرم با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در ابتدای این نشست ضمن اشاره به بهبود وضعیت کرونایی نسبت به سال‌های گذشته، گفت: هرسال عملیاتی تحت عنوان شعار سال برای محرم طراحی می‌شود. امسال شعار «نجات اهل عالم با حسین است» طراحی و به تمامی نهادهای فرهنگی اعلام شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه جلب مشارکت مردمی در فعالیت‌های فرهنگی بسیار اهمیت دارد، افزود: پای کارآوردن مردم در فعالیت‌ها بسیار سخت و مهم است اما در ماه محرم، مردم پیش‌روتر از نهادهای حکومتی هستند. تلاش داریم که بگونه‌ای در کنار مردم بایستیم که فعالیت‌هایشان در محرم دچار کندی نشود و همچنین این کار مردمی حاکمیتی نشود.

صیادی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: تمام سیاست‌های اصلی سازمان در محرم امسال اینگونه پیش خواهد رفت و در این دریای شناور مردمی، نقش خود را به خوبی ایفا خواهیم کرد.

وی اصلی‌ترین پروژه سازمان را موضوع سیاه‌پوشان شهر اعلام کرد و افزود: تمرکز سازمان در پروژه سیاه پوشان شهر به سمت معابر فرامحلی رفته است. حدود ۱۳ هزار پرچم ۱ در ۴ در نقاط فرامحلی نظیر پل‌ها و معابر بزرگراهی و خیابان‌های اصلی شهر نصب شده است. همچنین ۱۰۰ هزار پرچم محلی میان مردم و هیات‌ها توزیع و به بیش از هزار و ۵۰۰ مسجد، بسته‌های ویژه فضاسازی محیطی داده شده است. این بسته‌ها در اعیاد شعبانیه و عید غدیر هم توزیع شده بود. 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ نماپرچم به منظور نصب بر ساختمان‌های بلندمرتبه تدارک دیده شده است، گفت: نصب این پرچم‌ها از فردا آغاز خواهد شد. اهتزاز ۱۰۰ ابرپرچم در شهر تهران نیز یکی دیگر از اقدامات است که در شهرهای کاظمین و نجف طواف و متبرک شده‌اند و فردا به اهتزاز درمی‌آیند.

انجام رویداد بزرگ هنری کالیگرافی نشان عاشقی برای نخستین بار

صیادی با اعلام اینکه امسال برای نخستین بار رویداد بزرگ هنری کالیگرافی نشان عاشقی انجام شده است، افزود: المان‌های حجمی در فضاسازی محیطی بسیار قابل اهمیت هستند. همچنین تصمیم گرفته شده است که امسال سوگواره هنری برگزار شود و روی ۵۰۰ تیغه علامت [که نماد عزاداری هستند] طراحی و خوشنویسی شود. امید است که رویداد سوگواره به یک سنت در شهر تهران تبدیل شود. این تیغه‌های علامت جانمایی و در شهر نصب خواهد شد.

اکران سازه‌های فرهنگی کودکان عاشورایی

وی درباره تبلیغات محیطی، گفت: چند رویکرد برای طراحی در بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی انتخاب شده است. نخستین رویکرد، کودکان عاشورایی است که تمامی سازه‌های فرهنگی آن درحال اکران است. مجموعه دوم، جملات خاطره انگیز برای مردم است که می‌تواند دل مردم را به نغمه عاشورایی متصل کند. این مجموعه دارای بارکد است که با اسکن آن بیلبورد را به نوحه خوانی وصل می‌کند. مردم می‌توانند آثار را در بیلبوردهای واقع در معابر پیاده محور، بشنوند.

دیوارنگاره‌ای به طول ۴۰۰ متر با عنوان پرچم‌های حسینی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه عنوان کرد: دیوارنگاره بزرگی به طول ۴۰۰ متر اثر استاد کامیار صادقی در بزرگراه ستاری با عنوان پرچم‌های حسینی رونمایی خواهد شد. این اثر در شورای هنری سازمان مصوب شده و برای دهه محرم رونمایی خواهد شد. همه تلاش‌مان این بود که در کنار مردم بایستیم و به کسانی که دغدغه حسینی دارند، خدمت کنیم.

صیادی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محرم امسال، گفت: سازمان زیباسازی در خصوص پروتکل‌های بهداشتی تابع دستورالعمل‌ نهادهای بالادستی است. هنوز چیزی به عنوان محدودیت‌های جدی اعلام نشده است.

۸۶  درصد پله برقی ها روشن است

وی ضمن اشاره به واگذاری مسئولیت پله برقی‌های پایتخت از ابتدای امسال به این سازمان، گفت: سازمان در همین راستا اعلام کرد که تا پایان تیر امسال فاز اضطراری روشنایی یونیت‌ها انجام شود و درحال حاضر ۸۶  درصد یونیت روشنایی پله برقی انجام شده است. این آمار نسبت به گذشته افزایش یافته است. تعمیر پله برقی‌ها طی سال‌های گذشته اصولی نبوده و قطعات یک یونیت از ۲۰ برند تشکیل شده است. 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد خاموشی شناور در شهر تهران وجود دارد، عنوان کرد: بلافاصله پس از اعلام، یونیت‌های خاموش شده، روشن می‌شوند. همه یونیت‌هایی که روشن شده، فاز ایمن سازی و روشنایی‌شان انجام شده است. مبنای آمار خرابی‌ها بر تماس‌های ۱۳۷ گذاشته شده و امروز شکایات مردمی در پله‌های برقی نسبت به مدت مشابه در سال‌های قبل، یک پنجم شده است.

پوشش سقف پلی کربنات پل‌های عابرپباده تا یک ماه آینده احصاء می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اضافه کرد: امروز ۸۶ درصد پل‌ها یا به عبارتی ۴۳۱ یونیت روشن هستند. البته بعضی از پل‌ها ۴ تا ۶ یونیت دارند. همچنین ۱۷ دستگاه آسانسور در شهر تهران داریم. امروز ۷۰ یونیت یا ۱۴ درصد یونیت‌ها خرابی دارند و قرار است که ۳۸ یونیت جمع آوری شوند چرا که نیازی به وجود آن‌ها احساس نمی‌شود و مردم از آن استفاده نمی‌کنند. همچنین قرار است که پوشش سقف پلی کربنات پل‌ها تا یک ماه آینده احصاء شود.

آغاز فاز عملیاتی کنترل هوشمند پل‌های عابر؛ به زودی

صیادی ادامه داد: پروژه تجهیز پله برقی‌ها با سیستم وزارت نیرو سبب می‌شود که ۴۰ درصد هزینه مصرف برق و ۶۰ درصد استهلاک پل‌ها کاهش یابد. این پروژه تا ماه‌های آینده انجام خواهد شد. فاز عملیاتی کنترل هوشمند پل‌های عابر نیز آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه چرا قراردادهای سازمان منتشر نمی‌شوند، توضیح داد: ملاحظات اقتصادی به منظور تنظیم بازار وجود دارد. قراردادها بدون شفافیت در شهرداری پیش نمی‌روند. سازمان نوسازی یک بنگاه اقتصادی است که با ۲۰ شرکت تجاری و تبلیغاتی بزرگ، ارتباط مستمر دارد. اعلام دقیق اعداد و ارقام بعضی از قراردادها و مزایده‌ها سبب می‌شود که امور مالی سازمان خدشه دار شود. 

پیش بینی درآمد هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی سازمان زیباسازی ؛امسال

صیادی با بیان اینکه سازمان سال گذشته درآمدی حدود هزار میلیارد تومان داشته است و این درآمد دوبرابر پیش بینی بود، افزود: پیش بینی می‌شود که امسال هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم.

امضای تفاهم‌نامه به منظور توزیع عادلانه روشنایی در سطح شهر

وی در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: یکی از معضلات شهر تهران عدم روشنایی در بعضی از معابر بود که هفته آینده تفاهم نامه‌ای به امضاء می‌رسد تا توزیع عادلانه صورت گیرد. پیش بینی می‌شود که تا پایان امسال این توزیع بهتر صورت گیرد و در پایان سال شاهد گستره خوبی از نورپردازی‌های تهران خواهیم باشیم.

انتهای پیام/

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 24221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =