جایگاه خانه دوام و ایمنی در سراهای محلات تثبیت شود

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: جایگاه خانه دوام و ایمنی باید در تمام سراهای محلات تثبیت شود؛ مدیر سرای محله باید از دوام حمایت کند و دوامیان درخواست دارند از امکانات شهری بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار شهر، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گردهمایی بزرگ دوامیان شهر تهران - چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - اظهار کرد: تهران به عنوان کلانشهری که قرار است الگویی برای سایر شهرهای جهان اسلام شود، با انواع و اقسام مخاطرات مواجه خواهد بود و باید برای پیشگیری و مقابله با این بحران ها آمادگی داشته باشد و مردم در این کار نقش اساسی دارند. 

وی افزود: داوطلبان واکنش اضطراری نسخه بومی برای مدیریت بحران جامعه محور هستند و در بحران‌های بزرگ دولت‌ها به تنهایی نمی توانند از عهده مدیریت بحران بر آیند؛ در شرایطی پایتخت تحویل این دوره از مدیریت شهری شد که مردم در صف‌های به هم تنیده به دنبال واکسن می گشتند و اکنون با کمک همین گروه ها و سایر گروه‌های مرتبط در نقطه ای هستیم که تعداد فوت شدگان به حداقل رسیده است.   

نصیری ادامه داد: علاوه بر گروه‌های دوام فعلی، گروه‌های دوام مسجد محور، مدرسه محور و دوام متخصصین از برنامه های ما است؛ ۱۳۰۰ عضو جدید در این دوره به ۲۱هزار عضو قبلی اضافه شده است. بعد از ۷ سال گردهمایی بزرگی در این رابطه برگزار شده است؛ همچنین میانگین سنی گروه‌های دوام در این دوره ۴ سال کمتر شده و ۲ درصد به عدالت جنسیتی نزدیکتر شده است. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به خواسته های گروه های دوام اضافه کرد: جایگاه خانه دوام و ایمنی باید در تمام سراهای محلات تثبیت شود؛ مدیر سرای محله باید از دوام حمایت کند و دوامیان درخواست دارند از امکانات شهری بهره‌مند شوند.

در ادامه این گردهمایی از ۲۰ نفر از برگزیدگان دوام و فعالین مبارزه با کرونا تقدیر و هدایایی به آنها اهدا شد.  

انتهای پیام/

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 24224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =