اجرای مراسم «ده شب، ده شهید» در دهه نخست محرم در منطقه ۱۰/برپایی خیمه عزاداری امام حسین (ع) در میدان شهیدان ریاضی

شهردار منطقه ۱۰ ویژه‌برنامه‌های دهه نخست محرم از سوی مدیریت شهری در این منطقه را تشریح کرد. 

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «رضا شرفی» در تشریح برنامه‌ها و رویکرد این منطقه در دهه نخست محرم گفت: در ایام ماه محرم، مدیریت شهری درصدد ترویج و تبیین سبک و سیره زندگی اباعبدالله الحسین (ع) از ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی بوده و تمام فعالیت‌ها حول محور "سبک زندگی حسینی" انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: تعظیم و تکریم شعائر اسلامی با محوریت آموزه‌های متعالی عاشورا، ایجاد وفاق، همدلی، تقویت وحدت و انسجام ملی و اسلامی با تکیه بر آئین، آداب و رسوم سنتی و اصیل ایرانی -اسلامی و تعالی معنوی و اجتماعی جامعه اسلامی با تقویت روحیه ایمان، ایثار، تعمیق معرفت دینی، افزایش بصیرت و... از جمله اهداف منطقه در برنامه‌های ماه محرم خواهد بود.

شهردار منطقه در مورد ویژه‌برنامه‌های مدیریت شهری برای ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) در منطقه اظهار داشت: در روز چهارشنبه، همایش عاشوراییان و اعلان عزای حسینی در منطقه با حضور هیات‌های مذهبی منطقه در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید حبیب غنی‌پور برگزار می‌شود که طی آن، مراسم تمدید مجوز هیئات و نحوه توزیع نذورات اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

شرفی با بیان اینکه با بیان اینکه در دهه نخست محرم، مراسم «ده شب، ده شهید» برگزار می‌شود، تصریح کرد: براساس این مراسم، هر شب ضمن دیدار با یکی از خانواده‌های معزز شهدای منطقه، در مقابل درب منازل آنها پیش از نماز مغرب و عشا، مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود. 

وی از برپایی خیمه عزداری امام حسین (ع) در میدان شهیدان ریاضی در خیابان رنجبر خبر داد و خاطرنشان کرد: این خیمه‌گاه، با محورهایی همچون تکریم پیرغلامان حسینی، تعزیه‌خوانی و دمام‌زنی، پرده‌خوانی و نقالی و... در این ایام به فعالیت می‌پردازد و در کنار آن، موکبی نیز به پذیرایی صلواتی عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) خواهد پرداخت. 

شهردار منطقه افزود: همچنین نماز ظهر عاشورا نیز با همکاری هئیات مذهبی برگزار می‌شود. 

شرفی از اهدای پرچم و کتیبه به هیات‌ها، مساجد و تکایا منطقه از طریق نمایشگاه عطر سیب نیز اشاره کرد و ابراز داشت: تمامی مساجد منطقه در این ایام مراسم و برنامه‌هایی را به شکل خودجوش برگزار می‌کنند. با این حال، در مساجد شاخص و محوری محلات منطقه نیز ویژه‌برنامه‌هایی در این ایام برگزار می‌شود.

انتهای پیام

۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 24264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =