منطقه ۱۰ سیاه‌پوش شد/اهدای پنج هزار متر ریسه به هیات‌های عزاداری

شهردار منطقه ۱۰ گفت: محلات و معابر منطقه ۱۰ همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) سیاه‌پوش شدند. 

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «رضا شرفی» شهردار منطقه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: در آستانه فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع)، تدابیر لازم برای فضاسازی، سیاه‌پوشی، اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی معابر و محلات دهگانه در دستورکار قرار گرفت.

وی با یادآوری این مطلب که تعظیم و تکریم شعائر اسلامی با محوریت آموزه‌های متعالی عاشورا از جمله اهداف منطقه در برنامه‌های ماه محرم است، اظهار داشت: توجه به مفاهیم ارزشمند محرم و هویت‌بخشی به سیمای بصری در طرح‌های فرهنگی و تبلیغاتی لحاظ شده و سیاه‌پوش کردن میادین، معابر اصلی، پل‌ها و نصب المان‌ها و نمادهای متناسب با ایام محرم انجام شده است. 

شهردار منطقه با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی برای انتقال مفاهیم ناب عاشورای حسینی در سطح محلات دهگانه استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: علاوه بر آذین‌بندی سطح معابر و ساختمان‌های ستادی منطقه با ریسه‌های پارچه‌ای مشکلی به طول ۱۸ هزار مترطول، بنرهای فرهنگی متناسب با ایام عزاداری امام حسین (ع) نیز به اکران درآمده‌اند که بر این اساس، ۴۰ تخته بنر روی سازه‌های فرهنگی و هشت تخته بنر بزرگ مقیاس نیز نصب و اکران شده‌اند.

شرفی از به اهتزاز درآمدن پرچم مزین به نام امام حسین (ع) در منطقه ۱۰ خبر داد و خاطرنشان کرد: در سه موقعیت، ابرپرچم (نما پرچم) روی ساختمان‌های بلند به اهتزار درآمده‌اند. همچنین دو تخته پرچم بزرگ نیز روی پایه پرچم بلند، ۲۰۰ تخته پرچم‌ پایه کوتاه و ۱۰۰ تخته پرچم پایه داربستی در معابر منطقه ۱۰ تاکنون نصب شده‌اند. 

وی ادامه داد: ۱۰۰۰ مترطول کتیبه معابر منطقه نصب شده‌اند. همچنین در هشت موقعیت، موکب و ایستگاه‌های صلواتی با داربست، اسپیس و بنر مستقر شده‌اند و در سه جایگاه نیز دیوارنگاری ایام محرم روی جداره ایستگاه‌های BRT انجام شده است. 

این مقام مسئول به بافت مذهبی منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: در چهار موقعیت، کتل و تیغه علم استقرار یافته و نصب شده‌اند. همچنین با توجه به حضور و تعدد هیئات مذهبی در منطقه، پنج هزار متر ریسه به هیات‌های عزاداری تحویل داده شده و ۲۰ بسته دیگر نیز شامل پرچم و ریسه به هیات‌های عزاداری اهدا شده است.

انتهای پیام 

۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 24332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =