افتخار مدیریت شهری است که به هیئات عزاداری امام حسین (ع) خدمت‌رسانی کند

عضو شورای شهر تهران در بازدید از نمایشگاه «عطر سیب» در میدان امام حسین گفت: افتخار مدیریت شهری است که خدمتگزار مردم و هیئات برای برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا باشد.

به گزارش شهر ‌و به نقل از ستاد خبری بیستمین رویداد «عطر سیب»، بیستمین نمایشگاه «عطر سیب» از دوم مرداد ماه در میدان آیینی امام حسین آغاز شده و تا نهم مرداد با ارائه ملزومات هیئت به آنان خدمت‌رسانی می‌کند.

مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران ضمن بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی هنری تدارک دیده شده در آن درباره برپایی آن سخن گفت.

وی بیان داشت: نمایشگاه عطر سیب نزدیک به ۲ دهه قدمت دارد و امسال بیستمین دوره آن به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه تبدیل به یکی از برنامه‌های ثابتی شده است که شهرداری تهران هر سال برگزار می‌کند و طبعا لازم است هر سال ارتقا پیدا کند. خوشبختانه این امر امسال نیز محقق شده و شاهدیم که غرفه‌های مختلفی خدمتگزار مردم و هیئات شده‌اند.

وی تاکید کرد: افتخار مدیریت شهری است که خدمتگزار مردم و هیئات برای برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا باشد. بدون شک، برگزاری چنین رویدادهایی باید هرسال تقویت شود.

عضو شورای شهر تهران درباره توجه ویژه بیستمین نمایشگاه «عطر سیب‌» به کودکان و نوجوانان گفت: حتما باید به کودکان و نوجوانان به عنوان نسل جوان توجه ویژه‌ای شود. خوشبختانه نمایشگاه امسال با رویکرد توجه ویژه‌تر به کودکان و نوجوانان بنا شده و تلاش دارد نسل جدید را با فلسفه قیام عاشورا و درون‌مایه والای آن بیشتر آشنا کند. فرهنگ عاشورا چیزی است که باید به بهترین وجه به نسل جوان عرضه شده و در اختیار آنان قرار گیرد.

وی ادامه داد: به نظرم باید کاری کنیم تا مثل قدیم‌ترها خود نوجوانان در شکل‌گیری هیئات نقش داشته باشند و خودشان هیئتی را برای عزاداری امام حسین علیه‌السلام راه‌اندازی کرده و پیش ببرند.

پیرهادی خاطرنشان کرد: هرکس با هر فکر و اندیشه و عقیده‌ای عاشق مکتب امام حسین است و شما می‌بینید زمانی که ماه محرم فرا می‌رسد همه افراد و گروه‌ها چگونه عاشقانه کمک می‌کنند تا این مراسم به بهترین نحو برگزار شود. مدیریت شهری نیز با برگزاری چنین برنامه‌هایی تلاش دارد تا ضمن جاری کردن روح معنویت در جامعه، شهروندان را در مسیر برگزاری هرچه بهتر این رویداد یاری کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این نمایشگاه چه قدر می‌تواند به برگزاری مراسمات مذهبی هیئات در ماه محرم کمک کند، گفت: در نمایشگاه عطر سیب شاهد انسجام مجموعه‌هایی هستیم که ملزومات هیئات را فراهم می‌کنند؛ این موضوع می‌تواند دسترسی آسان‌تری را برای مردم ایجاد می‌کند تا بتوانند امور مربوط به راه‌اندازی و اداره هیئت خود را در ماه محرم مدیریت کنند.

بیستمین رویداد «عطر سیب» با هدف تامین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از دوم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین (ع) در حال برگزاری است.

انتهای پیام 

۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 24350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =