مدیریت جهادی برای بسیج تجهیزات فنی و نیروهای انسانی در سیل تهران/ جوی‌های پایتخت گنجایش این میزان بارندگی را ندارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: خوشبختانه تقسیم‌بندی جهادی و فوری صورت گرفت تا تمام آنچه لازم است برای تجهیزات فنی و نیروی انسانی پای کار بیایند و مدیریت انجام شود تا بخش‌های مختلف برای کمک به مردم وارد عمل شوند.

علیرضا نادعلی در گفت‌ و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در چنین وضعیتی باید شرایط واقعی جوی را درک کرد، گفت: برای چند روز آینده نیز همه در آماده باش هستند تا شرایط را به نحوی بهتر و امن‌تر پشت سر بگذاریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در اواسط تابستان انتظار چنین بارش‌هایی را نداریم، یادآور شد: زمانی که معمولا چنین بارش‌هایی در تهران نداریم، بارندگی با چنین حجمی شرایطی خاص و زحمت‌ساز ایجاد می‌کند.

وی با اعلام اینکه انهار و جوی‌ها با وجود لایروبی‌های صورت گرفته، اگر پسماندی نیز نداشته نباشد گنجایش خاصی دارند، خاطرنشان کرد: زمانی که این میزان بارندگی باشد، جوی‌ها سرریز می‌شوند و به واحدهای مسکونی، فروشگاه‌ها و اماکن عمومی آسیب می‌زنند.

نادعلی بارندگی روزهای اخیر را خارج از وضعیت نرمال تهران دانست و افزود: ایجاد چنین شرایطی با وجود این حجم از بارش، طبیعی به نظر می‌رسد، البته به این معنی نیست که نمی‌توان پیشگیری بهتر انجام داد اما در تمام دنیا، بارندگی در چنین ایامی، وقتی از حد طبیعی خود خارج می‌شود، تبدیل به بلا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارندگی در تابستان با پاییز، زمستان و بهار که پیش‌بینی‌های لازم برای مدیریت آب‌راه‌ها انجام می‌شود، متفاوت است، تأکید کرد: در تابستان هیچکس آمادگی این میزان از بارندگی را ندارد و می‌بینیم که شهرهای مختلف کشور نیز درگیر آن هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: مدیریت شهری تهران علاوه بر مدیریت مناطق زیر مجموعه خود، اعزام نیرو به خارج از شهر را انجام داد و نیروهای بخش‌های مختلف در سیل فیروزکوه و امامزاده داوود حاضر شدند تا کمترین خسارات ممکن را شاهد باشیم. با رصدی که انجام دادم و گزارشاتی که به خوبی در رسانه‌ها انعکاس پیدا کرد، مدیریت شهری به موقع در صحنه حاضر و شرایط مدیریت شد.

انتهای پیام/

۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 24371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =