احداث ۲۶کیلومتر شبکه آب‌های سطحی در دست اقدام و اجرا/ برای تکمیل شبکه به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم

مدیرعامل شرکت خاکریز آب گفت: تهران به ۱۶۴ کیلومتر دیگر از شبکه آب‌های سطحی نیاز دارد.

سید عبدالمهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت:طبق طرح جامع شهر تهران، پایتخت به ۷۰۰ کلیومتر شبکه آب های سطحی نیاز دارد که تا کنون ۵۳۶ کیلومتر آن ساخته شده و ۱۶۴ کیلومتر دیگر طبق برنامه ۱۰ ساله توسعه باید احداث شود.

وی با اشاره به ماموریت های شرکت خاکریز آب افزود: ماموریت های این شرکت شامل سه بخش تکمیل و توسعه، احیا و ساماندهی رود دره ها و در نهایت نگهداشت می شود.

مدیرعامل شرکت خاکریز آب با بیان اینکه پیش بینی اولیه ما برای ساخت شبکه آب های سطحی شهر تهران در سال جاری  ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بود، ادامه داد: اما به دلیل محدودیت منابع مالی امسال تنها ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به خاکریز آب تخصیص داده شده که با این بودجه تنها می توان حدود ۳ کیلومتر شبکه آب های سطحی را توسعه داد.

وی بیان کرد: البته طبیعتا این روال جوابگوی اجرای برنامه توسعه سوم شهر تهران نخواهد بود. به همین دلیل تامین منابع مالی مورد نیاز را از راه های دیگری مانند جذب مشارکت ها و سرمایه گذاری داخلی و خارجی دنبال می کنیم تا در کنار اعتباراتی که شهرداری تهران تخصیص می دهد بتوانیم طبق برنامه ۱۰ ساله مابقی شبکه جمع آوری آب های سطحی را نیز تکمیل کنیم.

سید عبدالمهدی حسینی یادآور شد: در حال حاضر ۸ کیلومتر شبکه آب های سطحی در دست اجرا داریم و ۱۸ کیلومتر نیز پروژه جدید در این حوزه تعریف کرده ایم که تا آبان ماه قرارداد اجرای آن نیز منعقد می شود.

وی درباره جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای اجرای پروژه شبکه آب های سطحی تاکید کرد: طبق تبصره ۳ بودجه دولت یک ردیف بودجه برای اجرای کارهای عمرانی و زیر ساختی در نظر گرفته شده است که ظرفیت فاینانس بین المللی تا ۲ میلیون یورو دارد. در نظر داریم تا از این امکان تامین مالی با هدف رفع خطر سیلاب استفاده کنیم. با توجه به اینکه پروسه طولانی جهت استفاده از این تبصره وجود دارد، فعلا مکاتبات لازم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت خاکریز آب در انتهای صحبت های خود با اشاره به جذب سرمایه گذار داخلی نیز گفت: از ظرفیت سرمایه گذار های داخلی هم در این حوزه استفاده می کنیم. به عنوان مثال به صورت پایلوت از سرمایه گذار داخلی در پروژه منطقه ۷ استفاده کرده ایم و در حال حاضر با شهردار منطقه مکاتبات لازم انجام شده، نقشه های پروژه نیز از سازمان مشاور دریافت شده و شرکت خاکریز آب به عنوان سازمان رابط بین سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، سرمایه گذار و شهرداری منطقه عمل می کند.

انتهای پیام/

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
کد خبر: 24471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =